Tuesday 9 October 2012

PERHATIAN!!!


Assalammualaikum..
Wah, lambat betul aku bersiaran kan..samada di Blog ataupun di Facebook. Ini gara2 GM visit office aku..huhu..kelam kabut aku dibuatnya..yelah dia kata nak datang dalam pukul 12..Aku pukul 12 baru nak siap2 mandi..lagipun bos aku tak call pun..so aku buat macam biasa je lah..huhu..

Sampai office je bos aku dah ada..huhu..tak apalah, bukan selalu dia bukak office kan. aku pun selalunya pukul 12.30 dah sampai..cepat 1/2 jam okeh..huhu..aku takde lah nak seram mengadap GM ni..tapi, kalau kata dia nak datang, memang aku kena cepat lah sebab dia bukan nak visit office aku jek. 

Hari ni aku nak cerita pasal status kat Facebook aku hari ni..pada mana2 kawan2 atau sesiapa je yang tinggal kat area Kulai, diharap berhati-hati dengan kedatangan beberapa orang wanita yang tujuannya datang menjual ubat tetapi dengan cara PUKAU! Bukan dekat area Kulai saja aku rasa..kat mana2 pun korang kena hati2 dengan orang macam ni.

Sebelum ni kawan aku yang tinggal kat Saleng pun telah mengalami perkara yang sama. Dengan tak semena-mena kawan aku ni boleh beli ubat diorang..caranya, dia akan minta air untuk minum. Selagi kita tak beli, dia akan minta minuman pada tuan rumah..

Semalam, area perumahan aku pulak diorang datang jual ubat. Ramai jugak yang terkena. Alhamdulillah, mak aku tak kena walaupun diorang datang singgah kat rumah. Kebetulan masa diorang datang, mak aku tengah sibuk ajar budak2 mengaji. Memang syukur sangat2..

Sebenarnya aku memang kenal dengan orang yang jual ubat tu..dah lama jugak la, tak silap aku dah 10 tahun lepas diorang ada beli barang SINGER dengan aku. Tapi waktu tu aku tak rasa yang aku kena pukau la. Sebab dia beli memang ikut procedure. Cuma lepas bayaran ketiga, diorang hilang dan SINGER telah blacklisted kan diorang ni..

Aku masih ingat nama salah seorang tu namanya ROHANI BT ARIS..dan yang lain2 tu namanya lebih kurang..sebab diorang ni semua adik beradik. Tajam jugak ingatan aku ni ehk..huhu..kes 10 tahun pun aku boleh ingat lagi..Alhamdulillah..tu yang bos lama aku sayang kat aku..wahaha..ayat perasan kan..ekeke..



No comments: