Friday 5 October 2012

Encik Hubby Request Sesuatu


Ini cerita malam tadi. Lepas Encik Hubby jemput aku balik kerja, aku offer dia char kuey teow yang aku makan sebelum tu. Aku cakap aku nak belanja dia makan lah..Tapi dia tak nak..seboleh-boleh dia kata dia tak nak..lain kali katanya..uiks? Pelik pulak aku tengok dia malam tadi..isk3..selalunya kalau pasal makan, jarang dia menolak. Mungkin dia dah kenyang..

Sampai kat rumah, macam biasa aku siapkan makan malam untuk dia. Tapi tak pulak dia menolak. Maknanya dia masih lapar dan berselera meratah kepala ikan asam pedas aku tu..hurm..kenapa ya? Aku cuma buat biasa2 je. Lepas tu dia cakap kat aku, dia mintak aku buatkan puding roti coklat cip tu lagi..kahkahkah! Patut la tak mau makan char kuey teow! 

''Ayang, nak mintak tolong ni..buatkanlah puding macam kemarin tu..''

Tu lah dialog dia malam tadi. Rupa-rupanya dia dah siap belikan roti suruh aku buatkan puding..hehehe..tulah, hari tu bila tanya sedap ke tak, eksen..dia kata ok2 je..huhu..ha, kan dah ngidam..Encik Hubby aku ni memang macam tu. Dia jarang puji2 aku masak sedap ke, pandai ngemas ke, solek cantik ke..nasib baik aku ni jenis yang tak kecik hati tau..Kalau tak, dah lama makan hati..ahaha..

Malam tadi jugak aku buatkan. Nasib baik dia mintak buatkan puding roti, kalau dia mintak buatkan lasagna. Pukul berapa pulak aku nak tidur kan..huhu..makanya, lepas siap buat puding, Encik Hubby pun makan dengan penuh selera..masa tu dah pukul 10.30 tau. Siap puji2 lagi..Adeh..baru sekarang nak puji..ado Mak Jemah kesah? 

Sebelum tidur Encik Hubby puji lagi..haih..tak habis lagi? Dah2 la tu Abg oit..Lain kali kalau saya masak apa2 tolong puji ya..kang susah pulak saya asyik dok menadah telinga dengan kata-kata pujian yang tak habis2 tu..lemah Mak Jemah dengar..memang patut pun kan Allah tu menciptakan Encik Hubby yang kurang memuji dengan aku yang tak suka di puji..sesuaiii..



No comments: