Friday 5 October 2012

Mimpi


Baru aku teringat yang malam tadi aku bermimpi. Dalam mimpi tu aku jumpa ex-beau aku..huhu..ni kalau Encik Hubby aku tau ni mesti aku kena babab..kahkahkah! Tapi dalam mimpi aku tu macam aku ni masih single la..namanya pun mimpi kan..mana boleh percaya..

Kononnnya dalam mimpi aku tu ex-beau aku dah ada yang lain, tapi tiba2 aku muncul semula..cewah..potong line pulak ehk..huhu..pastu awek dia macam merana tinggalkan dia. Dia pun macam tak puas hati lah kenapa aku boleh datang balik dalam hidup dia semula..

Cerita punya cerita, bapak dia datang..alih2 je bapak dia macam dah suka dengan aku nak buat menantu..entah macam mana ex-beau aku ni tolong hantarkan aku balik..masa tu dalam hujan woo..tinggalkan aku kat tepi jalan..huhu..sedih je aku masa tu yelah sebab kena tinggal dalam hujan entah kat mana gunung dia turunkan aku..mau tak sedeyy..

Lepas tu aku pun jalan sambil berhujan..sob sob aku nagess..tak berapa lama ada satu kereta berhenti nak tumpangkan aku..baru aku perasan yang perjalanan aku sangat jauh..kat tengah2 hutan kau..gila ah..aku tengok yang nak tumpangkan aku tu rupa2nya ex-beau aku yang tadi tu..ishk3..dah tinggalkan aku lepas tu ambik aku balik pulak.

Aku pun naik je la kereta dia..kalau nak jalan kang entah tahun bila sampainya..huhu..konon2 mulanya dia merajuk la tadi tu..geram dengan aku lepas tu tinggalkan aku kat tepi jalan..siap lambai2 lagi..haha..lepas tu aku boleh ok je kan..layankan dia bercerita sampai aku tertidur..

Aku rasa perjalanan aku dah sampai ke destinasi. Tapi aku rasa betul2 mengantuk. Yelah kan hujan, mata pun memang mengantuk sangat2..aku rasa punggung aku kena tepuk dengan kuat..eh..mana boleh dia pukul punggung kan..dah tentu aku tidur duduk..lepas tu aku dengar..

''Yang, dah pukul berapa ni..tak nak bangun ke?''

Kuat woo dia gegar aku sampai aku rasa macam nak marah je kan dia kejut aku macam tu..aku pun melayan mata lagi..kali ni lagi kuat dia tampar punggung aku..ehh..ni tak boleh jadi ni..mau kena tembak ni..aku dah nak bangun marah dia..alih2 kenapa pulak Encik Hubby yang kat depan aku ni? Wahaha..rupanya aku bermimpi? Betul2 aku kena babab dengan laki aku ni..kahkahkah..

Terus aku pergi toilet sambil tersengih2..hahaha..Encik Hubby geleng kepala jek..tu la kalau aku dah penat sangat, mimpi mengarut pun mudah singgah..nanti2 kang aku cerita balik kat dia pasal mimpi aku tu. Tadi pagi memang tak sempat nak cerita memandang budak2 tengah lena..kalau bangun kang haru dibuatnya..huhuhu..



No comments: