Monday 8 October 2012

Lunch Hari Ini


Hari ni Encik Hubby masuk kerja lewat. Pagi2 lagi aku dah buatkan breakfast jemput2 kentang. Lepas tu cicah dengan asam pedas semalam..Itu adalah favorite breakfast Encik Hubby..kalau orang lain suka lauk yang fresh from the oven, hubby aku pulak suka lauk semalam yang dihangat..lepas tu ada jemput2 kentang..haih..berselera je tengok dia makan..

Kalau bab makan ni Encik Hubby tak cerewet. lauk tak sedap pun dia makan berselera. Nak tengok dia makan bertambah-tambah, buat sambal sardin dah cukup..huhu..senang kan..lauk kari pun sama sampai Anna pun dah ikut jejaknya..ekeke..


Mula2 aku masak lala bercili..sedap betul lala ni. Isi dia padat dan rasanya manis..senang hati aku bila Encik Hubby berselera meratah lala ni. Harga lala ni untuk 1/2 kg dalam RM5..tapi berbaloi la sebab isinya padat..selalu kalau beli isinya tak seberapa..berat cenggkerang je..


Sup cendawan favorite Anna dan Shifa..bertambah-tambah dia makan. Asyraf pun sama. Takut2 dia nak mintak tambah sebab dia kan takut dengan Encik Hubby. Masa kena tegur dengan Encik Hubby dia tunduk je..lama tu..ada dalam 15 minit..kalau tak, Asyraf ni memang tak makan saman..huhu..kali ni aku memang sengaja tambah fishball. Tu asyik mengulang je diorang ni..ehehe..


Akhir sekali tempe goreng ketumbar..yang ni lagi lah..sekejapan dah habis..makanan kegemaran seisi keluarga lah katakan..huhu..aku memang masak yang simple2 je..janji diorang nak makan..kalau buat lauk yang diorang tak makan pun membazir je..



No comments: