Tuesday 2 October 2012

Fanta Oh Fanta Grape


Hari ni tak tau nak cerita apa..bosan sungguh hari-hari kerjanya ngadap lappy je kat office. Berdiri kat depan pintu office pun mata hanya pandang kedai-kedai. Tapi, mata aku tertancap..cewah..aku nampak ada sorang brader jual buah-buahan potong..baru semalam dia mula berniaga kat depan kedai gunting rambut Man. Lat 2 kedai je dengan office aku. Aku pun hape lagi, menyusun lah kaki pergi beli nanas madu. Pergh..manis sungguh nanas dia tau. Tak rugi aku beli.

Cerita pasal buah-buahan potong ni, teringat aku masa sekolah rendah dulu. Rasanya setiap kali balik dari sekolah, aku mesti nak singgah beli buah potong ni. Masa tu aku beli kat panggung wayang lama dekat dengan padang sekolah Rendah Kampung Melayu Kulai. Disebabkan bas yang aku naik tu datang paling lewat, so aku banyak masa terluang untuk pergi kesana.

Biasanya aku beli nanas lah. Tambahan pulak makan dengan kicap yang dicampur dengan cili..meleleh..masa tu harganya baru 20 sen sepotong. Korang mesti ada nostalgia masa zaman kanak-kanak kan..macam tu jugak dengan aku..selain tu, aku sangat suka air Fanta. Kalau beli mesti nak yang perisa Grape..huhu..bestnya..

Baru-baru ni aku beli air Fanta Grape. Wah, terkenang balik memori waktu sekolah dulu. Aku beli pun sebab terkenangkan zaman kanak-kanak aku. Hehehe..seronok tak terkata. Yelah, dulu masa kecik2 memang jarang dapat beli sebab duit poket pun 50sen jek..hehe..sebenarnya aku jarang minum air bergas ni, beli pun semata-mata untuk mengembalikan memori zaman kanak-kanak.


Aku beli jenis botol macam ni. Gambar ehsan Google..Encik Hubby pun tumpang sekaki minum sekali. Rupa-rupanya dia pun ada memori dengan cik Fanta ni..huhu..cik Fanta takpe ehk..cik lain tak boleh..saya cemburu tau! Huhuhu..


Kalau masa sekolah menengah dulu, kat kantin mesti minum jenis dalam botol macam ni. Korang pun sama kan..hehe..mana main air-air sirap ni..huhu..


Ni yang biasa kita lihat..semua gambar ihsan google. Aku tak sempat nak snap. Anak-anak aku tak minum air ni..bagus..kalau tak susah nak kawal kan..kalau air Vitagen tu beli 4 pek pun tak sampai 2 hari dah habis. Kerjalah tutup bukak pintu peti ais selagi tak habis..huhu..



No comments: