Wednesday 24 October 2012

Aku dan Filem


Assalammualaikum..
Tak tau dah nak letak tajuk apa untuk entry ni..huhu..semalam aku boleh terlupa pulak update blog..padahal jengah jugak blog aku ni..haha..sebabnya aku tengah khusyuk tengok cerita Winter Sonata..akakaka..orang lain dah muak2 tengok tapi serius, aku baru first time ni tengok..ahahaha..tu pun sebab demam Korea tengah melanda kat jiwa aku ni..tiba2 je kan..haaa..dulu eksen tak nak tengok cerita Korea, nak tengok cerita Jepun jek..wahaha..

Baru tengok sampai episod 8 aku dah emo..jangan kata 8, episod pertama pun dah emo..ahahaha..aku lempang emo aku ni baru tau..akakaka..bagi aku cerita ni walaupun tak banyak episod macam cerita Endon yang sampai beratus-ratus episod tu, ceritanya sangat tersusun dan ada point tertentu. Dengan jalan cerita yang menarik ditambah dengan lakonan yang hebat, penonton mudah tertarik. Tak perlu pakai pakaian seksi pun cerita cinta seperti ini boleh sampai ke jiwa penonton..betul tak?

Episod pertama saja dah buat aku rasa nak tengok episod seterusnya..kadang2 ada cerita bersiri ni mula2 macam lemau je kan..dah sampai tengah2 episod baru la rasa nak tengok lagi..bagi aku cerita bersiri Melayu yang aku suka tengok dari mula adalah cerita Adam dan Hawa..kalau kat TV3 sekarang ni aku cuma sempat tengok drama SaifulNita.

Walaupun aku kadang2 rasa lakonan Keilafairy tu macam tak berapa nak sampai, tapi lakonan pelakon lain sangat berkesan..bagi aku kalau beri Keilafairy tu berlakon tanpa dialog mesti lagi ok..akakaka..ini pendapat aku lah..sebab kadang2 intonasi dialog dia macam tak kena je..mamat yang jadi Saiful tu aku rasa lakonan dia ok walaupun dia masih baru kan..

Pernah tak korang tengok cerita dari Iran? Aku pernah beberapa kali tengok cerita Iran dan cerita2 mereka membuatkan aku sangat terkesan dengan jalan ceritanya. Bila scene sedih, lakonan mereka betul2 buatkan kita rasa sedih seperti kita alami kejadian itu..kuatkan pengaruh cerita itu jika lakonan serta jalan ceritanya betul2 berkesan. Walaupun dilakonkan oleh kanak2, filem mereka telah membuatkan aku tertarik untuk menontonnya..

Kalau cerita Hindustan ni bergantung dengan pelakon dia jugak kalau aku nak tengok..ahaha..kalau pelakon baru ni aku masih belum berminat nat tengok ceritanya. Bukan lakonan dia tak best. Tapi kadang2 ceritanya tak menarik minat aku untuk terus menonton..ok lah..hari ni aku dah macam pengkritik filem pulak..ahaha..ini sekadar pendapat aku saja..





No comments: