Thursday 4 October 2012

Hari Ini Punya Cerita


Macam biasa, asal masuk kerja je aku start kemas dulu..sapu apa yang patut walaupun hari2 memang aku sapu..tak kotor pun tapi rasa tak lengkap bila tak menyapu..huhu..lepas aku habis menyapu, aku pergi beli nanas potong..pergh..sedapnya makan sejuk2..baru nak happy2 sebab office dah bersih, datang pulak mekanik aircond nak tukar aircond yang baru..haih la, aku baru je siap menyapu. mesti berhabuk lagi..hehe..tapi takpe, office aku mesti sejuk balik. Sejak bulan puasa hari tu aircond ni rosak. Aku pakai kipas jek..

Masa aku tulis entry ni, diorang dah siap pasang aircond..nasib baik diorang sapu sekali..good! Tak ada aku nak buat kerja dua kali kan..hehe..maka, bersenang lenanglah aku ngadap lappy..hehehe..walaupun aircond 2nd hand, tapi tak la macam aircond hari tu..memang tahap vintage..huhu..lepas tu bos aku pulak datang bawak bil handphone aku..ekeke..bleh pulak bos aku tak bayar kan. Padahal bil cuma RM93 jek. Ni dah seminggu lebih dah kena bar..itu bil untuk 2 bulan okeh..pandai tak aku jimat? Huhuhu..

Ok lah, kat rumah tadi macam biasa lah aktiviti aku tu, lepas mengemas mencuci, aku memasak lah..ahaha..pagi tadi aku breakfast lempeng garing je..faveret kami seisi keluarga tuh..huhu..anak2 aku tadi berebut nak..sudahnya aku punya lempeng dapat makan sesuku jek..huhu..takpe lah..kekecik dulu aku dah puas makan..hehe..ikut sapa lah anak2 aku tu ehk suka makan lempeng..ekekeke..


Mula-mula aku masak asam pedas ikan kaci..besar woo kepala dia..hasil tangkapan aku kat Pasar Borong Pandan hari tu..huhu..ada offer, besar macam ni seekor cuma RM10 jek..try beli kat luar, kepala dia je dah dekat RM20..lebih baik beli dan masak sendiri..tapi macam tak cun kan, bersememeh periuk aku dgn kuah..hehe..sebenarnya masa aku tumis, aku tutup periuk ni jgn kasi percik keluar..tu lah makan dia..aku masak terus dari periuk..jimat masa..


Yang kedua, aku masak sup ayam untuk anak2..kalau aku buat sup ayam ni bukan anak2 je yang makan, mak anak pun nak makan jugak..hahaha..ayam ni kalau untuk budak2 aku buang semua tulang. Senang diorang nak makan..kang aku jugak yang kena asingkan..kalau ayam goreng tak pulak..huhu..


Lepas tu aku goreng sayur kobes..aku masak sikit je. 


Ni je yang aku makan..sebab masa dah suntuk sangat nak pergi kerja. Lepas suap Shifa makan, aku pulak yang makan..tak ada masa nak duduk bersantai lagi..time rehat aku malam je..tu pun time tidur..huhu..







3 comments:

manjer said...

Rajinnyer kak ni.. cemburu tau.. Hee...

manjer said...

sedapnyer...

sopheshifa said...

huhu..terima kasih, kalau tak rajin alamat tak makan lah diorang ni semua..huhu..