Monday 1 October 2012

Jejak Kasihan


Entry kali ni mempertemukan dua sahabat yang telah lama terpisah..kahkahkah!!! saja membongak! Tak ada maknanya terpisah. Selalu jugak jumpa tapi tak pernah lagi lunch sama macam ni..Seawal 11.15 pagi aku bersiap-siap pergi kerja sebab nak lunch sama dengan sahabat aku Ina. Nasib baik hari ni aku siap masak cepat. Apa taknya, aku masak ikan bakar dengan sayur bayam masak bening dan sambal asam untuk cicah.


Kami dah lama berkawan sejak sekolah rendah lagi. Dari darjah satu sampai tingkatan lima kami duduk satu kelas. Ni kawan susah senang ni..kalau ada masalah masing-masing kongsi bersama. Cerita suka dan duka aku semua dalam tangan dia. Tak caya pergi tengok kat tangan dia, ada tak? Heheh..masa nak snap gambar ni sebenarnya kami gelak sakan. Tak tahu apa la yang digelakkan..hehehe..suka sangat kot..huhu..


Ina order mi goreng mamak dengan fresh orange jek..cait! Order la lain ngek! Huhu..tapi takpe, mi goreng mamak dia memang sedap..


Sementara tu aku order mushroom soup dengan garlic bread. Minum aku order watermelon juice..


Tak sempat nak tayang chicken chop aku ni..hehe..dah licin..


Sebelum beredar, sempat kami suruh pekerja kat situ snapkan gambar kami..huhu..memang tak tahu segan betul ehk..customer lain asyik pandang-pandang je..ada Mak Jemah kesah? Huhuhu..besarnya aku pakai baju ni..tapi Mak Jemah pun tak kesah..hahaha..



No comments: