Saturday 6 October 2012

Dah Sabtu?


Cepatnya masa berlalu..membebel2 dah hari Sabtu. Harap2 sangat hari ni Encik Hubby balik cepat. Boleh lah pergi TJ Mart malam ni. Esok aku tak nak kelam kabut..tapi dalam kepala, pagi2 aku dah plan nak pergi Pasar Tani kat Temenggong. Nak beli tudung bawal ton yang harga RM10 tu..aku ni kalau bab tudung, time beli memang aku blur nak beli color apa. Bila dah tiba rumah, jam tu la tak ada color yang sebenarnya aku nak..huhu..

Bukannya tudung tu tak ada jual kat IOI Mall..tapi tulah, malas nak pergi IOI Mall tu. Baik2 nak beli tudung je, lain pulak yang aku beli kang..alang2 dah sampai situ, Giant tu seperti memanggil-manggil pulak..ahaha..kedai2 yang lain tu memang aku tak berapa nak pergi sangat..


Ikan masak kicap yang paling senang..hahaha..mula2 nak masak kari je, tapi disebabkan tahap kemalasan aku melanda, jadinya masak kicap je la..aku campur je ikan merah dengan ikan kembung tu sekali..muai sikit..

Malam tadi kak long aku datang. Abang ipar aku nampak sambal telur hancur kat bawah tudung saji terus ambik pinggan..hahaha..lama dia tak makan lauk tu katanya..sebelum tu 2-3 kali dia asyik dok bukak tutup tudung saji tu. Rupa-rupanya sebelum datang rumah dia dah siap2 makan. Nampak sambal telur hancur terus tak tahan godaan..kahkahkah..


Sayur kacang aku goreng je..sekejap je masa aku kat dapur hari ni. Lepas tu aku buat 1 jug air milo ais..apalagi, Anna dengan anak sedara aku asyik dok bukak tutup peti ais je la..hahaha..masa aku dah nak keluar pergi kerja, ngam2 tinggal 1 cawan untuk aku..hampeh betul budak2 ni kan..padahal aku buat 1 jug tadi..





No comments: