Tuesday 16 October 2012

Hari Yang Sibuk


Assalammualaikum..

Akhirnya, selesai jugak uruskan semua kerja penting untuk hari ini..pagi2 aku dah siap2 kemas awal sebab hari ni nak hantar Shifa pergi check up dulu..macam2 hal berlaku kat rumah sebelum kami bertolak..akhirnya pukul 9.30 jugak kami sampai di klinik..nasib baik tak ramai orang untuk kanak2..ambil nombor tak lama tu dah kena panggil..

Suasana kat klinik tadi sangat huru-hara mungkin disebabkan oleh Matron yang datang melawat..Matron ni jawatan paling tinggi untuk jururawat juga dikenali sebagai Pengurus Jururawat..kalau nak tahu, biasanya mereka pakai uniform warna biru tua macam polis..memang jarang2  mereka turun padang..Sister yang garang2 pun takut dengan dia..haha..oh ya, Sister ni ketua jururawat yang selalu kita nampak dia pakai baju warna biru muda..


Sementara tunggu giliran, Shifa dapat kawan..Hero Hong Kong maaa..ahaha..ni kira salam perkenalan ni..uhuhu..ramai kan orang..tapi diorang ni semua pesakit luar, tak ada kena mengena dengan kanak2 ahaha..


Amboi..dah mula cuit2 pipi nampak..


Kemain ya Jet Li ni..dia tunjal2 muka anak aku ya..siap ko nanti ya..


Haaa..tau pun ko mak Hang Li Po ada kat sini..mintak ampun jap..ahahaha..benonya dia bukan tunjal anak aku pun..dia cuma geram je bila tengok pipi Shifa..huhu..


Ehhh..betul ko nak anak aku ni? Kasi potong dulu 'kawan' tu ehk..huhu..sabo je lah..ahaha..lepas Shifa kena suntik, kami laju2 pergi klinik Jamiah nak beli ubat..ada satu ubat tu Anna tumpahkan..aiseh..maka bergegaslah kami ke Tadika Darul Ilmu..sunyi je dari luar..diorang tengah belajar la tu agaknya..hehe..

Aku pun dail no telefon yang ada kat banner depan sekolah ni..mana lah aku penah pergi kan..takkan aku nak redah je..pintu office pun aku tak tahu kat mana..lepas diberitahu, kami pun terus cari office..masuk2 je, eh..ni jiran lama aku ni..huhu..tak ada la aku nak segan sangat..namanya Fiza. Kesian dia sejak kahwin dah 3 kali dia keguguran dan Alhamdulillah sekarang sedang mengandung 6 bulan..

Lepas Encik Hubby bayar yuran semua, Anna diberikan uniform sekolah..wah, berbunga-bunga bila tengok raut wajah dia..memang tak sama kalau kita belikan dia baju jalan atau baju raya..perasaan dia teruja sangat..hehehe..sampai kat rumah terus dia nak cuba pakai..berangan sekejap kat depan cermin..sempat lagi dia nak beritahu kat sepupu dia yang dia dah ada baju sekolah..

Ada dua baju sekolah Anna..satu uniform dan satu lagi baju sukan..mungkin aku akan beli satu lagi uniform..tak cukup rasanya kalau ada satu je..buatnya baju dia kotor tak boleh hilang..mana nak dia pakai baju kotor..huhu..

Lepas tu aku siap2 terus pergi kerja..Encik Hubby cuti hari ni..dia teman aku kat office..huhu..bukan banyak tolong pun..aku pulak nak kena layan dia nak apa..kejap2 nak makan cucur udang..kejap2 nak ABC..kang kejap lagi nak kopi pulak..ahaha..tu yang entry aku ni tertangguh-tangguh..huhu..




No comments: