Tuesday 2 October 2012

Memori Nasi Lemak


Hari ni cerita pasal memori je ehk..huhu..sebab bila aku teringat sesuatu memori, aku akan ingat memori yang sama waktu dengannya..hehehe..kali ni aku nak cerita pasal nasi lemak. Sekarang ni bukan aku nak cerita pasal nasi lemak Botak ehk..huhu..ni aku nak cerita pasal nasi lemak panggung wayang lama. Kepada mereka yang tinggal di Kampung Melayu Kulai, korang mesti tau.

Lokasinya dekat bawah pokok besar berhadapan dengan panggung wayang lama Kulai. Dulu aku akan singgah warung nasi lemak ni bila aku ada kelas tambahan pada hari Sabtu. Masa tu nasi lemak sebungkus 30sen jek. Dia ada macam-macam lauk selain sambal tumis. Pada aku nasi lemak dia sangat sedap! Ramai juga pengunjung warung nasi lemak ni. Aku terpaksa tunggu giliran.

Yang aku ingat pemilik warung tu berbangsa Cina. Tapi ramai pelanggan-pelanggan berbangsa Melayu yang berkunjung ke situ. Masa tu first time aku nampak periuk nasi gas besar digunakan. Jakun aku kejap, tapi masa tu je lah..hahaha..yang selalu aku beli nasi lemak kuah lemak cili padi..memang kena lah..lemak dan lemak..hahaha..

Tapi aku tak tahu samada dia ada berniaga lagi ke tak..kalau dia ada berniaga lagi, aku memang teringin nak beli lagi. Rindu rasanya makan makanan yang aku selalu beli masa zaman kanak-kanak. Dan2 perut aku lapar nasi lemak..akakaka..haruskah ada misi mencari nasi lemak? Huhu..tengok je lah..



No comments: