Friday 9 November 2012

Masak Apa Hari Ni?


Assalammualaikum..

Nak masak apa hari ni? Inilah dilema yang selalu berlaku kepada ibu2 di luar sana..selalu je pening nak masak apa kan..hari2 dok pikir menu apa..ayam, daging, ikan, sayur dan apa2 lagi yang boleh dimasak..sama la macam aku..selalunya aku fikir menu ni masa aku tengah kemas rumah..sambil kemas, aku dok fikir..tapi kadang2 sampai dah nak start masak pun idea tak muncul2..mula lah melangut kat depan fridge..ahaha..siapa pernah buat macam tu? Tak pernah? Tipu!


Hari ni menu utama adalah asam pedas ikan kembung batu..opkos la mabelesss..asam pedas cap Shida!


Tak tahu apa lagi yang nak disupkan..aku buat meatballs soup..ramai peminatnya ni..kemain ko ya, enterprame akak..ahaha..


Kobis goreng jek..tak masak banyak, takut tak habis..biasanya aku akan beli kobis hijau..rasanya sedap dan rangup berbanding kobis biasa..kobis biasa tu silap2 kalau korang tengok betul2 mesti ada ulat..ewwww..ada petua untuk siapa2 yang tak tahu..kalau nak beli karot, pilihlah karot yang pekat warnanya..kalau tak pekat, karot tu kurang hasiatnya..petua macam tak ada kena mengena dengan capture aku kan..ahaha..



No comments: