Thursday 29 November 2012

Lega Dah..


Alhamdulillah..

Lega dah bila apa yang terbuku di hati selama ni dah terungkai sudah..hampir 5 tahun aku dok diam tak nak cerita kat sesiapa..akhirnya malam tadi aku cerita kat mak..tu pun memang tak sangka aku boleh cerita..mak aku ni jenis kalau aku betul pun mesti dia salahkan aku..aku pulak dah terbiasa, apa2 hal memang aku suka simpan cantik2..sebabnya kadang2 tu benda tu macam tak berapa nak penting sangat nak cerita..lebih2 lagi melibatkan hati yang dikhianati..eceh..

Mungkin aku dah terbiasa..lepas aku cerita kat mak, what a surprise, mak pulak yang rasa sedih..sedih sebab selama ni ada yang layan aku seperti orang salah sedangkan aku memang bukan jenis macam tu..ya, mak aku tau aku jenis yang macam mana..sobs! Lepas tu aku cerita pada mak yang sekarang ramai dah tahu yang aku tak bersalah..mak cuma diam penuh makna..

Pernah dulu masa aku ada konflik dengan ex-fiance, kakak aku jadi orang tengah..hahaha..aku pun tak tahu kenapa..mungkin mak yang suruh kak long aku siasat..kak long aku ajak keluar (sesuatu perkara yg tak pernah dia buat). Sebab aku kadang2 memang tak nak cerita..malas..tapi, tak sangka pulak benda ni buat mak aku bimbang..

Aku tak salahkan sesiapa yang dah pandang serong kat aku sebab aku tak pernah nak tampil untuk terangkan keadaan yang sebenar..bagi aku, lebih baik diorang tahu dari mulut orang lain daripada aku terhegeh-hegeh untuk terangkan duduk perkara sebenarnya..aku lebih suka wait and see..tak nak orang rasa serba salah sangat..sebab aku pun bukan sesiapa nak demand. Maksud aku, aku tak suka orang datang minta maaf kat  aku..aku lebih suka kalau mereka datang dan buat macam biasa..dari situ aku boleh tahu bagaimana persepsi diorang pada aku sekarang..





No comments: