Wednesday 28 November 2012

Aku & Tesco


Assalammualaikum..

Hari ni mood adalah sangat cool..cool as ice! Hehehe..tak cool pun kena coolkan jugak..kalau tak boleh jugak pergi 'cool blog' sekarang..belanja aku chocolate milk tea, pearl kasi extra..teehee..yang itu memang ohsem! 

Nak cerita persepsi aku dahulu dan sekarang about shopping..kalau dulu aku sangat gemar sesuatu yang branded..tapi lately ni aku dah tak berapa gemar..kenapa? Aku pun tak tahu..mungkin persepsi aku mengenai fashion dah berubah..dulu, kalau boleh aku beli something branded clothes lepas tu aku kumpul, then aku kumpul duit dan beli lagi..

Masa tu aku suka sangat shopping kat Dorothy Perkins, Esprit, Topshop, EIC, MNG, Somerset Bay etc..yang branded2 la..sampai ada orang tu makan hati..hehe..ada aku kesah? Duit aku kan..tapi tak adalah yang big brand macam  Gucci and whatsoever tu..ni branded yang masih boleh dimiliki..beli sebab suka dan kebiasaannya aku suka beli handbag dan kasut..baju2 tu mungkin sepasang atau 2 pasang yang aku beli..

Tapi, sekarang..mood untuk shopping branded clothes dah berkurangan..biasanya aku beli untuk anak2 saja..tu pun beli untuk raya..sebab kalau aku beli baju biasa2 untuk raya, diorang dah tak ada baju jalan dah..habis semua aku pakaikan buat basahan..lagipun Encik Hubby memang allocate untuk baju raya sahaja untuk anak2..untung la korang..mama pun tak ada priority dah..huhu..

Sekarang, aku suka sangat shopping kat Tesco..weh.. jangan underestimate pada clothes yang diorang jual..memang cantik2 beb..kalau korang pandai, mesti korang akan jumpa something yang suit untuk korang..Aku suka brand F&F dan Blaze Plus+ yang sangat cool..


Untuk kanak2 pun ada..


Cute je kan..kualiti pun ada..tak payah keluar belanja besar untuk baju2 cantik..


Dress pun ada..harganya tak lebih dari RM59 ok..


Lepas tu korang match dengan cardigan macam ni..cool! Tak habis RM100 pun..siap boleh beli jajan..hehehe..yang ni tak silap harganya RM29..ooppss juga didatangkan dengan saiz besar sehingga XXL..


Ni pun cantik kalau pakai dengan inner..mesti korang gojes punya..sekarang  kan trend loose clothes..semua item bermula dari RM19-RM59..lepas tu Tesco kan selalu ada sale..masa tu lah korang boleh berjimat..huhu..

*picture sourse from En Google*



No comments: