Monday 26 November 2012

Look For Groceries & Recreation


Assalammualaikum..

Dah2..abis dah emo..huhu..bila dah luah baru ok balik..ehehe..semalam, seperti biasa aku seperti seorang bibik..hehe..tajuk entry tu saja je sembang kencang..padahal biasa2 jek..kahakahkah..aktiviti aku semalam bermula di rumah..kemas, cuci baju, sapu sampah, masak, lepas tu pergi TJ Mart beli lauk..hari Sabtu tak sempat nak pergi..

Beli lah lauk untuk stok seminggu..ayam, ikan, sotong, udang..semua cukup..stok2 bawang, halia kunyit pun aku beli sekali..so, awal bulan kang takde la banyak keluar duit..duit keluar macam air..nak tunggu hunjung bulan, adeh la..hahaha..tapi tu lah kan..beli pun memang tak cukup untuk sebulan..padahal beli banyak tu..gas aku kat rumah ni pun kadang2 tak sampai sebulan dah habis..memang laghap kan..ada member aku pakai gas sampai setahun..steady jek..huhuhu..

Ok lah, sebenarnya aku nak cerita sikit apa yang aku beli selain lauk2 tu..semalam, Encik Hubby berbesar hati suruh aku beli apa yang aku nak..ehehe..nak beli baju, rasanya taklah..aku nak beli wedges..lama dah aku ngidam..ni potato wedges ehk, bukan kasut..bukan! Ada satu kedai frozen food kat situ..selain jual makanan frozen, dia pun ada jual mayonis, bread crumbs, sos dan segala mak nenek yang sewaktu dengan makanan fast food ni..

Aku beli mayonis perisa keju..pergh..feeling2 nak buat cheezy wedges..rasanya tak lah macam yang kat KFC tu..tapi yang penting aku suka..beli paket 1kg..tak hagak2 tu..huhu..sepeket RM10..kedai ni jual untuk peniaga, sebab tu lah dia jual saiz yang besar2 jek..ni pun aku beli yang paling kecil..ada lagi besar..balik rumah terus goreng..hehehe..memang sedap..nanti aku nak buat burger bakar pulak layan dengan mayo cheezy ni..hurmm..sedap2..

Aktiviti petang, kami ke hutan bandar..layankan kanak2 riang ni..huhu..cuaca semalam pun ok jek..so kami pun beriadah sekali..bukan jogging pun..setakat berjalan keliling je..tu pun suku jalan..tapi, peluh mencurah-curah macam pili bocor..ahaha..semput2 jugak weh..kawasan hutan bandar ni kan luas..


Inilah kanak2 riangnya..asal nak ambik gambar je pose gangnam style..memang kak nam sungguh kan..


Huduhnya kak buat muka macam tu..nampak tak dahi dia yang lebam tu..macam mana tah boleh terhantuk pintu..hurmm..


Yang ni asyik nak buat muka psycho jek..


Tengok tu..kejenya nak berdokong jek..kejap2 dia cakap penat..memang penat pun..kami gilir2 dukung dia weh..


Kat belakang tu ada tasik..hajat kanak2 ni nak ke situ le lawat 'kawan2' dia tu..


Dulu rumah Linas ni cantik je..mungkin dah lama, kayu dia pun dah tak berapa nak cantik lagi..kalau diorang pulihkan, mesti cantik..best ni kalau bawak makanan picnic kat sini..tak kena panas..


Mula beredar..disebabkan kotor, kami tak buka kasut..ehehe..


Inilah kawan2 mereka tu..semata-mata datang sini nak lawat ikan2 ni..huhu..makanan ada dijual, tapi nama untuk kami menapak, adalah sangat malas..jauh weh..tapi, kami boleh terjumpa pulak makanan ikan ni kat rumah Linas tadi..mungkin ada yang tercicir..rezeki ko lah ikan..huhu..tengok tu..tak kenyang2 diorang ni kan..sampai gemuk korang asyik makan jek..


Besar2 dah ikan2 ni..dulu masa aku datang kecik2 jek..bila nampak ikan besar sikit dah suka..kali ni semua besar2..pakkal je tak boleh tangkap..kalau boleh, aku gulaikan aje...ehehehe..Lepas tu kami ke IOI Mall..mengotakan janji aku pada Anna..kopak duit aku..huhu..


Inilah anak patungnya..kena beli 2 kalau tak mahu tengok mereka bercakaran..ahaha..sebiji anak patung ni RM18.95..kira murah la nak dibandingkan ada satu anak patung Anna tu kecik sikit dari yang ni tapi harganya dah RM50..hush! Aku rasa baby ni baby boy..sebab baju sebenar dia warna biru..yang ni baju Shifa masa baby..suka betul Anna bila anak patung dia boleh tukar baju..lepas tu baby2 ni ada masalah kecelaruan jantina..ahaha..kejap pakai gaun, kejap pakai seluar siap topi..kompius..adeh la...hahaha..


Beli 2..2-2 dia nak main..adeh la..


Dah macam kembar jek..tapi baby Anna tembam sikit yang dia pegang tu..macam tuannya..huhu..patung ni nampak je macam baby, tapi badan dia tak menyerupai langsung,,macam teddy bear jek kalau bogelkan..ahahaha..


Cara Anna sayang baby..


Cara Shifa sayang baby..huhuhu..ganeh sungguh!

Apa yang penting, anak2 suka..yang bestnya diorang main senyap2 jek, kononnya baby tu nak tidur..demam la..pandai pulak korang senyap ehk..cuba kalau adik nak tidur..memekak semedang..



No comments: