Friday 21 September 2012

Salah Ke??


Esok ada sorang member lama aku nak datang office. Lama dah tak hangout dengan dia. Banyak cerita nak update. Sebenarnya, minggu lepas dia nak datang dan lawat aku kat offine. Tapi disebabkan ada masalah lain, dia cuma jadi datang esok. Aku dah plan nak buat Shepherd's Pie dengan Tiramisu..nyummy!

Bila aku teringatkan kawan aku ni tiba-tiba memori lama datang balik. Memori yang tak best langsung! Bukan pasal member aku yang ni. Tapi pasal sorang lagi kawan kami yang juga lama tak jumpa. bukan aku mengelak jumpa dia, tapi mungkin dia yang mengelak nak jumpa aku..hehehe..

Dulu kami bertiga memang berkawan baik jugak lah. Yelah, kalau dah bertiga mesti salah sorang ada yang tak puas hati. Aku biasa je..dua-dua layan sama rata. Cuma yang sorang ni je yang drama queen..ishk..sebab apa aku kata dia drama queen, sebab dia ni pandai berlakon. Boleh berlakon menangis sekali..memang real! Tapi realitinya, palsu semata.

Kat aku dia cerita pasal kawan aku tu. Kat kawan aku, dia cerita pasal aku..maknanya dia suka melaga-lagakan kami. Mulanya kami tak tahu sebab setiap apa yang disampaikannya tu aku tak pernah sampaikan pada kawan aku. Sebab boleh jadi gaduh. Begitu juga dengan kawan aku tu. Bila dia dah kerja jauh, baru lah kami tahu cerita yang sebenarnya..jeng..jeng..jeng..

Rupa-rupanya selama ni dia benci dan menyampah sangat kat aku. Padahal aku tak penah nak cari gaduh dengan dia. Dia selalu cari gaduh ada lah..hahaha..macam budak-budak kan..Dia benci kat aku sebab aku suka beli barang berjenama..hello!!! Bukan lah aku beli barang jenama Gucci pun. Kalau dia nak beli pun dia  mampu. Tapi tak payah la nak benci aku pasal tu..

Salah ke kalau aku beli barang berjenama? Salah ke? Aku pakai duit dia ke? Dulu kalau aku teman dia pergi shopping, aku rela tak beli apa-apa. Rela tak beli barang yang aku hajati sampai naik sakit tumit aku melayan dia bershopping. Keluar masuk kedai pun bukan dia beli..banyak sangat cerewetnya..sudahnya beli jugak kat kedai yang dia asyik masuk tu. Penat wei melayan orang macam ni..boleh haus tau!

Bundle tak main, branded pun tak..tak tau lah..tapi tak payah la nak sekat kebebasan memilih orang lain. Orang lain pun ada hak untuk memilih. Nak buat macam mana kan, dah orang tu tak boleh nak faham orang lain, macam mana orang nak faham dia..aku rasa dia dah tau yang kami tahu tembelangnya. Tak apalah, aku maafkan dia. Benda kecik je..anggap je dia kurang kasih sayang..hehehe..





No comments: