Wednesday 19 September 2012

Melayan Perut Yang Lapar


Hahaha..ni gara-gara aku mkn banyak tengah hari tadi. Selalunya aku makan sikit je. Disebabkan hari ni aku masak lauk singgang selar kuning, kangkung goreng belacan dengan tauhu goreng cicah sambal kicap, makanya laju pulak aku makan sambil ditemani Anna yang sesungguhnya memang hantu singgang..kahkahkah..

Bila dah kenyang, waktu makan malam aku pun terlewat. Selalunya, dalam pukul 4 petang perut aku dah mula lapar. Oh ya, bila aku makan petang, malam aku dah tak makan lagi dah. Lagipun aku busy layan dak tenit tu kan..Aku balik pun dah pukul 8. Sampai rumah dalam pukul 8.10 malam. Itu pun kalau abang aku jemput aku awal. Pukul 10 dah naik tidur..

Kononnya nak makan kat rumah je. Tapi pukul 6 petang perut aku dah mula lapar. Mula lah misi aku mencari makanan untuk dimakan. Aku keluar je, aku terpandangkan abang jual burger. Hah, lama dah tak kena burger. Aku beli burger ayam king. Hurm..rasanya biasa-biasa je..aku membaham burger tu tak sampai  2 minit dah habis..hehehe..

Habis makan je aku terlupa yang aku lupa beli air. Aku keluar sekejap pergi kedai Jati Mini Mart beli air. Masa aku keluar dari kedai tu, aku terpandang satu stall jual Char kuey Teow. Sebenarnya aku terpandang kakak yang jual Char Kuey Teow tu. Alamak!!! Char Kuey Teow kakak tu lah yang penah aku beli masa bulan puasa tu!!! Sangat sedap woo!!! Lepas sekali aku beli kakak tu dah tak jual dah. Penat aku cari dia, mana tahu dia bukak kedai ke..rupa-rupanya dia jual kat situ..

Bila dah nampak, takkan nak tengok je tak? Hahaha..apa lagi, kakak kau ni bergegas la membeli. Aku pilih Char Kuey Teow special. Memang sedap gila. Aku makan habis tau walaupun sebelum tu aku makan burger seketul..ekekeke..jangan korang ingat aku bela saka sudeyyy...hehehe.. 


Itu dia Char Kuey Teow nya..mabeless tau..


Closed up sikit..udang dia besar-besar..sekarang dah tak payah susah-susah nak cari kat mana. Aku ingat kakak tu pun sebab badan dia besar..ekeke..lepas tu aku penah terjumpa dia kat TJ Mart. Masa tu kakak tu  boleh tanya aku batang keladi masak dia macam mana..hehehe..tanya dengan orang expert makan..laju la aku menjawabnya..huhuhu..





No comments: