Friday 21 September 2012

Hahhh??? Datang Jual Maruah?!!


Terkejut tak baca entry ni? Ehehehe..berani cakap datang nak jual maruah? Huhuhu..seram mak kejap..Alih-alih orang datang, cakap dia nak jual maruah dengan aku. Besar betul lesen dia berani cakap dengan haku macam tu? Hey...besar kecik je aku tengok orang tu. Mau meja aku masuk dalam lubang hidung dia. Kalau lah dia tak bermaruah, kau ingat boleh suka-suka nak jual maruah dengan aku?!!

Ceritanya begini, masa aku baru sampai kat office, tiba-tiba je ada sorang makcik datang. Main masuk je kat dalam office aku..suara dia pun mak aih..boleh dengar sampai 3 kedai tau..

''Saya datang bukan nak jual pinggan mangkuk. Saya datang sini nak jual maruah!''

Huk aloh..kot ya pun, jangan lah masuk office aku macam nak perang. Tak sempat aku nak siap-siap keluar pistol! Boleh kena heart attack aku macam ni..cuba lah datang tu bagi salam. Ini tak, kalau ada ayam pun, bukan ayam cabut lari, tercabut bulu, tercabut ekor sekali..kahkahkah!!!

Yang benonya, makcik tu datang bukan nak jual maruah dia..gila ko nak jual maruah dia kat aku..aku ni lurus lagi tau, takde bengkok-bengkok..pulak tu dengan makcik..aih..ahahaha..makcik tu datang jual ubat untuk tenaga batin. Macam-macam lah dia cerita tentang hubungan intim ni..hehehe..

Sengih-sengih aku dengar cerita dia. Dalam hati, idea apa lah aku nak cakap kat makcik ni. Memang tentu lah aku tak beli sebab mungkin belum ke arah tu kot..akhirnya, habis jugak makcik tu bercerita tentang produk dia. Aku hanya mampu menolak secara baik. Tiba-tiba terdengar satu bunyi dari kedai sebelah. Dia tanya aku, orang sebelah tu lelaki ke perempuan? Aku jawab lah orang lelaki..

''Kenapa ko tak cakap dik, malu makcik.''

Nak cakap apa, kalau makcik terus tembak saya dengan machine gun. Kalau pakai pistol senang sikit saya nak cakap sebab bunyi pun seketul-seketul..Ini, kentot pun boleh postpone mintak ampun..hahaha..tapi takde lah aku cakap kat makcik tu macam tu kan..kang dia keluarkan ubat lain pulak..ahaha..





No comments: