Saturday 1 December 2012

Kasut Pertama Yang Aku Beli


Assalammualaikum..

Boring sungguh life aku hari ni..tak ada apa nak buat..cuma aku layan Istanbul Aku Datang dengan Ngorat..erkhh..IAD tu kira ok lah..terasa feeling2 Istanbul gitu..kalau filem Ngorat tu ada macam merepek sikit..tak berapa nak tengok sangat..hehehe..

Bila dah habis layan cerita tu, aku mula teringat kat member aku yang sorang ni..dah 12 tahun tak jumpa..alih2 dia add masuk kat group kolej aku..huhu..dulu kitorang memang sangat rapat di kolej..kitorang panggil 'geng Rusa' sebab sorang member tu memang datang kolej bawak van Rusa..i love that moment! Hari2 ada je port kitorang makan2 kat luar..masa tu geng Rusa terdiri daripada 6 orang yang sangat hyper ok..hehe..

Sorang pilot dan yang baru ku jumpa kat fb ni co-pilot kitorang..haha..masa kat kolej dia ni kiranya mamat paling terror la..cakap apa je, mesti dia tahu jawapannya..huhu..gelak aku sorang2 teringat masa kitorang dulu hangout dengan Rusa..memang macam monyet! Tak reti duduk diam langsung..class rehat sampai pukul 2..tapi kami boleh sampai Muar nun..ponteng class terus..ahaha..tu pun sebab dah nak final..tak ada projek apa2 pun..

Tiba-tiba aku teringat kat zaman high school pulak..haha..zaman ni aku memang agak boyish la..geng2 dengan skaters..tapi yang tak boleh menahan, siap ada boyfriend..akakaka..tapi aku tak gatal ok..ex-beau aku tu yang approach aku..tak tahu la apa yang dia minat sangat kat aku sebab dia ni kira jejaka idaman Malaya kat sekolah..muntah!

Masa tu budak sekolah la katakan..apa yang dia ada kita nak ada..contohnya kasut..hahaha..cerita bab kasut, kami memang pakat nak beli kasut yang sama..masa tu siapa2 tengok memang pengsan lah..bagai merpati dua sejoli..Muntah!


Kasut ni lah yang kitorang beli..Jack Purcell nama dia..aku beli warna hitam dan ex-beau aku warna biru..tak la sedondon sangat kan..dari dulu aku memang tak suka sedondon..kiranya masa kitorang beli, kasut ni memang fresh from the oven..tak ada siapa2 yang pakai kat Kulai waktu tu..bangga jap..ahahaha..kasut ni inspired from Kurt Cobain..waktu tu RM99 sepasang..sekarang tak tau dah berapa harganya..

Mula2 kami berdua je yang pakai, lepas tu aku je yang pakai sorang2 sebab ex-beau aku tu skaters, tak sesuai nak skate pakai kasut ni..inilah kasut pertama aku masa sekolah..lepas tu aku pakai kasut Dr J macam gambar di bawah ni..


Bila dah selalu sangat pakai Converse, beralih pulak pada Adidas..pernah jugak pakai New Balance..bila tengok anak saudara aku pakai New Balance warna yang sama iaitu warna biru, maka teringatlah aku pada kisah2 zaman muda mudi dulu..hahaha..aku beli guna duit sendiri ok..tak mintak mak aku pun..sebab aku ni bukan jenis time rehat makan kat kantin..tak..selalunya duduk lepak kat 'Asataka' dengan member2 perempuan yang lain..tak pernah lagi dating dengan boyfriend kat sekolah..memang tak ada..kat sekolah aku-aku, kau-kau..hahaha..memang ganas..




No comments: