Wednesday 5 December 2012

Kami Berpakat


Assalammualaikum..

Baru ada mood nak mengarang..lagi tadi dok sibuk layan blog orang sampai lupa nak jengah blog sendiri..hahaha..disebabkan ada cerita nak ditulis, makanya aku pun sibuk susun ayat..ada yang kata, orang yang selalu update blog ni bimbo..ada aku kesah? Blog kau, blog kau..blog aku, aku punya suka..aku menulis bukan kerna nama..cewah..siap nyanyi lagi..kau ada?

Hahaha..lupakan orang yang berhati kering tu kejap..tak ada kepentingan pun..hehehe..ok lah, hari Sabtu ni mungkin aku balik kampung Kota Tinggi..Encik Hubby suruh aku mintak cuti siap2 sebab hari Ahad tu jiran sebelah rumah kat kampung tu ada majlis kenduri kahwin..macam tak patut pulak kan kalau tak pergi..dah la  Cik Mah tu rajin datang tolong masa kenduri kat rumah mentua aku ni..ishk3..

Disebabkan aku nak balik kampung weekend ni, makanya aku buat persiapan sikit2..yelah, nak kemas2 apa yang patut sebab kami suami isteri kena rahsiakan plan ni dari Anna..bukan apa, Anna ni kalau kita kata nak balik kampung, bukan dia kira kalau kita cakap nak balik Sabtu ni..habis dia canang satu perumahan..lepas tu dan2 tu jugak suruh pergi..boleh menanah telinga ni dibuatnya asyik cakap benda yang sama..huhu..

Makanya, aku pun mengemas sikit2 tanpa pengetahuannya..ada barang2 yang aku beli nak bawak balik kampung pun aku simpan kat office..hehehe..sampai macam tu sekali kan..mesti korang tak percaya..tapi tu lah dia..selagi boleh dia siasat, dia akan siasat dan tanya..takkan nak membohong pulak kan..sebab tu aku simpan barang untuk bawak balik kampung kat office..

Anna ni pun kadang2 bijak jugak..bila kitorang lama tak balik kampung..mesti dia akan ingatkan..

"Mama, kita ni dah lama tak balik kampung kan ma..balik lah ma, tak baik tau tak balik kampung..''

Itulah ayat dia..dari mana dia dapat ayat tu pun aku tak tahu..saja je nak buat aku insaf..ahaha..bukan aku taknak balik kampung selalu..tapi aku ni balik kerja dah malam..kurang2 kena ada cuti 2 hari baru boleh balik kampung..pebarang nak balik hari kan..lepas tu bila dia asyik kena marah dengan mak aku sebab dia nakal, dia akan kata..

''Atok kampung baik, nenek tak baik..nenek asyik marah kita je..''

Hah..ayat tu memang aku agak hangin sikit..padahal dia dah buat salah, bila kena marah mulalah buat statement macam tu..kadang2 aku siap cakap kat mak aku jangan ambik hati dengan kata2 dia tu..mak aku pun faham..bila aku cerita kat mak mentua aku hal ni, dia kata..

''Eleh..atok ni jarang2 jumpa..kalau selalu jumpa pun atok marah Anna macam nenek marah kalau Anna nakal..jadi jangan nakal2 la.''

Ahaha..pandai dia senyap..huhuhu..gud atok! Oh ya, semalam surat dari sekolah sampai..kat surat tu diorang  beritahu serba sedikit tentang peralatan yang perlu dibawa atau apa yang perlu dipakai..selain tu diorang ingatkan juga tentang waktu persekolahan dan transport yang kita decide..kira bagus jugak la dia beritahu..tak payah aku dok asyik call diorang je kan..hehehe..

Untuk akhiri entry ni..cewah..tak pernah aku ada kata penutup..main tergantung jek cerita..ehehe..jumpa lagi di next entry! Itu je aku nak tulis..hehehe..



No comments: