Thursday 6 December 2012

Aku Yang Penat


Assalammualaikum..

Musim cuti sekolah ni, mood aku pun macam budak cuti sekolah..lemau jek..kadang2 macam tak ada mood..dalam tak ada mood tu tangan tetap jalan melakukan kerja2 office dan rumahtangga..hehehe..cuaca pun panas sampai awal petang, lepas tu hujan..ini menambahkan lagi kelamauan aku..ahaha..mungkin sebab aku terlebih penat kot..tak caya?


Macam ni lah baju bajan kat rumah aku setiap hari..ni bakul besar ok..tak termasuk kain2 kat dalam baldi kat toilet tu..kena cuci awal2 takut tak kering pulak..dah macam kedai dobi dibuatnya..

Hari ni, disebabkan terlalu banyak kerja sepanjang cuti sekolah, kepala aku nak toleh pun sakit..badan jangan cakap lah..aku sapu Yoko Yoko baru lah lega sikit..nak cari masa untuk rehat betul2 pun payah..tapi bila tengok keletah anak2 aku, penat pun tak terasa..

Masa aku tengah masak, anak2 aku main sembunyi ibu..Masa tu Shifa dengan Asyraf menyorok. Anna pulak kena cari..dak kecik macam Shifa ni pun tau macam mana nak main sembunyi ibu. Tengah aku sibuk kat dapur Shifa menyorok kat tepi tingkat pinggan..bila aku tengok, dia sebut 'shyyy'..ahaha, sweet betul aku tengok..huhu..

Sampai office, leher aku sakit balik..tak boleh nak toleh2..pulak tu Yoko Yoko pun aku tak spare..adeh la..sampai balik la aku statik macam ni..kat luar pun tengah hujan, jawabnya bertambah boring la aku hari ni..layan FB pun macam dah boring jek..tak tau kenapa..kalau dapat pergi bercuti kan best..macam sorang kawan aku tu..sekarang ni tengah bersakan dengan suami dan anak2 dia kat Paris!

Aku memang tabik spring kat dia..walaupun dia boleh melancong around the world, tapi dia tetap humble..tak adalah nak berbangga diri ke hapa..status2 dia kat FB biasa2 je..bila aku baca kat blog dia baru aku tau sekarang dia sedang bercuti di Paris..

Bestnya..bila kita nak pergi bercuti ya bang? Huhuhu..



No comments: