Tuesday 8 January 2013

Anna Dah Sekolah


Assalammualaikum..

Sepatutnya 1st day sekolah tu aku dah update, tapi atas  sebab2 tertentu baru ni aku sempat nak update..hahaha..busy lah lately ni lebih2 lagi aku dah jadi suri rumah semula. Banyak masa untuk anak2 tapi tiada masa untuk diri sendiri hehehe..

Ok, 1st day sekolah tu kami suami isteri hantar Anna ke sekolah..dalam kesibukan menguruskan majlis kenduri arwah, sempat lagi kami curi masa hantar Anna ke sekolah..curi masa tak berdosa ehk..huhu..yelah, 1st day sekolah kan..nak juga aku hantar dia dan tengok keadaan dia macam mana..

Alhamdulillah Anna ok sepanjang 1/2 jam aku menunggu tu..lepas teacher hantar murid2 masuk ke kelas masing2, aku pun balik..siap2 aku pesan Anna supaya balik nanti naik van, kami tak jemput..dia ok je dan sempat tunjuk 'peace' masa aku nak balik..hehehe..memang dia suka nak ke sekolah..


Ni masa sebelum ke sekolah..sempat lagi nak pose..aku pilih sekolah ni sebab sekolah ni lebih menerapkan ilmu agama..moga Anna menjadi anak yang solehah kelak..Amin..waktu persekolahan bermula pada pukul 11.50 pagi dan berakhir pada pukul 3.40 petang. 

Setiap kali balik sekolah, mulut dia becok cerita apa yang dia buat kat sekolah..aku pun seronok dengar cerita dari dia..tapi, semalam dia mula suruh aku bawakan bekal untuk dia..ahaha..anak2 aku kan pemakan orangnya..mana puas makan kat sekolah je..so, aku bawakan karipap..balik sekolah aku tengok bekas bekalan dia..licin! Bila aku tanya dia makan dengan siapa? Dia kata dia makan sorang je..bertuah punya anak..huhuhu..lepas tu aku pesan, lain kali kongsi dengan kawan..huhuhu..




No comments: