Wednesday 23 January 2013

Aku Dan Hobi Baru


Assalamualaikum..

Baru sempat nak update..tadi punyalah berkobar-kobar nak mengarang, sampai masa idea hilang macam tu je..adeh la..mana nak mula pun aku tak tahu..hehehe..kehidupan aku macam biasa je..tak ada yang berubah pun cuma agak sibuk sejak Anna dah sekolah ni..hari2 kena siapkan bekal..hari ni aku tak masak apa2 untuk bekal dia..aku bawakkan kek coklat moist yang semalam aku buat, habis cerita..air Encik Hubby dah tentukan, mesti air Ribena tak pun air masak..air2 lain tak di qualified..mintak ampun..huhu..

Malam tadi kami ke Mydin..beli grocery sikit dan dapat upah long kaftan dari Encik Hubby..suka sangat2..barang2 yang kami beli cuma topup mana yang tak cukup je..sampai kat rumah, baru aku teringat yang aku lupa beli daun limau purut..adeh la, macam mana nak buat sotong paprik? Sudahnya aku masak sambal tumis, ikan goreng dengan taugeh masak lemak campur tauhu..hmmm..very the mengundang okeh..hahaha..

Bila dah jadi suri rumah ni..menonton tv adalah hobi tegar..kahkahkah! Habis dah Adam dan Hawa, layan Sehangat Asmara pulak..lepas tu layan Setia Hujung Nyawa..Tapi, banyak2 karya novel yang diadaptasi ke filem atau drama, aku lebih suka karya Sehangat Asmara..masa aku baca novel ni dulu, aku dah dok berangan, kan best kalau di filemkan atau di dramakan..dan sekarang, termakbul sudah..

Kalau nak cerita pasal novel, aku lebih suka karya Aisha Sofea dan Fauziah Ashari sebab cerita diorang lebih realistik..tak ada fantasi, banyak yang realiti dan sering berlaku dalam masyarakat kita..tapi, dulu aku pernah baca novel karya Zuraidah Othman..first time aku rasa baca novel ni enjoy..hahaha..aku lupa dah tajuk novel dia sebab dia suka combine cerita dalam satu novel..hehe..kalau sekarang ni aku nak baca novel, rasanya mimpilah..hahaha..


No comments: