Tuesday 24 September 2013

Cerita Yang Lupa Nak Update


Assalammualaikum..

Ni cerita semalam yang aku tak sempat nak update..Cuaca sekarang memang panas kan..alhamdulillah..mungkin ada rahmat disebaliknya..semalam aku tak masak..ngee..sebab lauk kemarin banyak lagi..lagipun kemarin aku masak petang sebab siang tu aku pergi balik kampung ada kematian..jadinya, aku angkut mak aku sekali pergi kampung Encik Hubby..

Dalam pukul 5.00 petang baru aku sampai rumah, singgah Tesco dulu beli barang sikit..sampai2 je rumah Encik Hubby suruh buat megi goreng..lepas makan megi, aku pun bersilat masak untuk makan malam..aku masak lala sweet sour, ikan goreng tauchu dengan bayam masak bening..

Pukul 7.00 baru aku siap masak..siap kemas dapur, azan Maghrib pun berkumandang..terus mandi dan solat..lepas tu terus flat..hahaha..baring2 kejap, tapi tak lama sebab aku rimas tengok kain menimbun belum berlipat..ehehehe..lepas siap lipat kain, baru aku siapkan makan malam..bagi Shifa makan dulu dan aku makan kemudian..

Dalam pukul 9.00 malam, kak long aku datang..aku ajak makan dia tak nak..so, aku gorengkan nugget dan buatkan air sunquick..selalunya, kalau kak long aku datang, aku buat air kopi, tapi disebabkan cuaca panas, buat la air sejuk..kak long memang tiap2 minggu datang..tapi tak tentu harinya..ikut sempat dia la..



Memang dah lama aku cari benda alah ni..selalunya jual kat online dalam bentuk serbuk..tapi kali ni aku jumpa dalam bentuk botol..memang sebijik macam cheezy cheese kat Kfc tu..aku beli masa hari Sabtu hari tu..tapi entah kenapa, aku lupa pulak nak beli wedges kat Tesco..dah sampai rumah baru aku teringat..tapi tak apa lah..aku makan dengan nugget pun sedap jugak..botol macam ni jangan terkejut la, harganya RM12..aku pun terkejut jugak ahaha..

Aku beli benda alah ni dekat kedai sayur kat TJ Mart..siapa2 duduk kat area Kulai, memang tahu lah lokasi TJ Mart ni kat mana..kedai sayur ni betul2 dekat sebelah Hardware..disebabkan baru first time aku jumpa benda alah ni, jadi aku tak tahu kat mana lagi boleh cari..ada yang botol merah, botol hijau, tapi aku tak tahu rasanya macam mana..ni pun aku fikir 2 kali..lastly aku decide botol colour oren ni..nasib baik sama rasanya..hehehe..

Ok lah..benonya nak cerita tu jek..ekekeke..mana tau masih ada yang mencari..produk ni pun dihasilkan oleh pengusaha Melayu..itu yang penting..kadang2 teringin nak beli produk antarabangsa yang selalu jumpa kat pasaraya nun..tapi takut dengan status kehalalannya..yang ada cop halal pun diragui, apa lagi yang tak ada cop halal kan..

Oh ya, semalam Encik Hubby outstation kat Kota Bahru..bulan depan la kitorang boleh jumpa..memang selalu pun macam ni..anak2 pun dah lali..cuma kadang2 bila dah terasa rindu, diorang tanya jugak bila papa dia nak balik..hehe..


No comments: