Tuesday 17 September 2013

Cerita Cuti Lepas


Assalammualaikum..

Apa khabar? Sihat? Aku sihat je cuma Ahad lepas memang aku betul2 tak sihat..haaaa..ni nak cerita pasal Ahad lepas..sebenarnya masa malam minggu tu aku paksa..hahaha, paksa okeh! Aku paksa Encik Hubby hantar aku pergi TJ Mart untuk beli barang basah sedangkan Encik Hubby dah get ready kat depan tv nak tengok bola Malaysia lawan Myanmar..derhaka betul aku kan..

Ok, bila semua selesai, Encik Hubby singgah kedai beli rokok dan aku anak beranak tunggu dalam kehausan..aku capai Milo dalam kotak, Anna pulak sambar air kotak Dutch Lady perisa coklat..ni kalau aku sorang je yang beli air Milo, alamatnya ada yang berebut ni..so kami decide semua beli air Dutch Lady perisa coklat..

Nak dijadikan cerita, aku pun cucuk la straw kat air kotak untuk anak2 aku..tapi, disebabkan Shifa nak buat sendiri, aku biarkan dulu sampai dia boleh buat sendiri..tapi tak berjaya jugak..lastly, aku kasi air kotak aku kat dia dan air kotak Shifa aku yang habiskan..habis sekotak, perut aku rasa tak sedap..memulas-mulas tapi tak nak menyahtinja..ok, aku tahan sampai kat rumah..

Kat rumah, perut aku dah mula memulas macam orang nak bersalin..tapi aku still tahan dan minum air panas nak legakan kesakitan..rasa nak muntah, tapi tak nak muntah..adoiyai..memang tak selesa..lepas tu aku cuba tidurkan diri..sampai ke pagi aku tak tidur sebab perut aku betul2 sakit stok guling2 okeh..fuhhh..Allah je yang tahu betapa sakitnya perut aku waktu tu..

Esoknya pagi2 aku cakap kat Encik Hubby aku dah tak tahan sakit..aku dengan rela hati ajak Encik Hubby pergi hospital terus! Kat hospital doktor bagi aku injection dan beberapa jenis ubat..doktor kata aku ada gastrik..tapi, aku macam confuse pulak, kenapa aku ada gastrik? Kalau appendix tu aku percaya la sebab aku ni kan kuat makan..ahaha..Alhamdulillah, mintak dijauhkan la ya..

Ok, masa Encik Hubby pergi ambik ubat, aku rasa dah lain macam..rasa tak tentu arah dah..bukan tak tentu hala ya..ekeke..aku rasa efek dari injection tu kot..masa tu aku dah tak senang duduk, tak senang diri..dah macam orang gian pulak..hush! Mintak dijauhkan lah! Aku perasan, aku nak baca signboard kat hospital tu pun dah tak nampak walaupun aku dah berusaha untuk membacanya..begitulah efeknya ya dek non..

Sampai rumah, aku dah tak fikir lain dah..aku bukak tudung terus baring dan tidur..badan mula rasa seram sejuk..1st time aku tidur bilik kat bawah tu tanpa kipas..fyi bilik kat bawah tu kitorang panggil oven..hehehe..masuk mesti bukak kipas..memang lena betul aku masa tu..tapi perut aku still rasa sakit jugak..kejap2 datang sakitnya macam orang nak bersalin..

Esoknya aku dah ok dah..tapi, setiap kali lepas aku makan ubat, perut aku mula memulas-mulas..pelik betullah...hahaha..bila aku dah mula cergas, aku pun memulakan operasi memasak di dapur..ni lah tujuan aku mengerah Encik Hubby aku pergi kedai hari tu..tu la, derhaka lagi..akakaka..


Benda ni la yang aku sibuk sangat yang tak boleh tunggu besok nak pergi kedai..hahaha..apa pun, harapan dan impian aku tercapai..aku jemput adik beradik aku je, tak panggil siapa2..sampaikan ada jiran aku pelik tengok adik beradik aku semua balik..dalam hati diorang, teruk sangat ke aku sakit..hahaha..hari ni, dengan rasminya dapur aku cuti sebab masih ada lagi lauk yang berbaki..

Macam tu lah cuti aku..tak kemana-mana..cuti duduk kat rumah je..apa pun aku tak kisah..janji aku gembira sebab dapat berkumpul adik beradik..masa aku tengah masak, aku call semua kakak2 dengan abang aku..abang aku masa tu kat rumah mentua dia, biasanya dia akan sampai rumah malam..disebabkan aku kata aku masak ketupat lauk raya bagai, petang tu dah muncul..hahaha..








No comments: