Friday 11 October 2013

Rewind Zaman Dulu


Assalammualaikum..

Hari ni adalah hari busy aku..hahaha..tetiba je nak busy kan..ini kerana Encik Hubby dengan tetiba kena pergi outstation lagi..haih la, ingatkan dah nak dekat raya haji ni tak payah la nak kena travel jauh sebab kerja..rupanya ada jugak..takpe lah, demi mencari rezeki untuk keluarga kan..

Dulu, masa first time Encik Hubby kena outstation, aku rasa macam tak best jugak..baru kahwin dah kena tinggal..hahaha..tapi sebenarnya tak terasa sangat pun sebab masa bertunang dan berkawan pun kami memang jarang jumpa..dua minggu sekali pun payah..kadang2 berbulan jugak la..

Alhamdulillah..kuat betul jodoh kami kan..hehe..mula2 macam tak percaya yang kami ni ada jodoh..kenal pun kat chat room..jumpa pun main nekad jek..haaa..bab yang nekad tu adik2 kat luar sana jangan ikut ya..kakak ni memang jenis gamble..selamba rock jek tapi ramai lelaki yang gerun..hahaha..

Kita sebagai kaum yang lemah jangan tunjukkan diri kita ni lemah..jangan tunjuk kuat sangat nanti orang dengki..hehe..jangan tunjuk apa2, tapi kena tanamkan sifat berani dan kuat semangat..jangan mudah terpedaya dengan lelaki yang kita tidak kenali..

Bukan tak boleh percaya, tapi di awal perkenalan biarlah kita jual mahal..jangan sesekali kita bagi pinjam duit walaupun kita dah bertunang sebab bertunang bukanlah tiket untuk kita percayakan pasangan kita 100%..sebab duit ni memang ibu segala punca keretakan..bukan semua, tapi rata2 cerita yang aku dengar memang begitu..kalau kita boleh elak, seeloknya kita elakkan..

Tapi tak bermakna bila kita ni lokek nak bagi pinjam, kita pulak dok kikis duit diorang..tak elok tu..karang korang tak dapat kahwin baru tahu..ahahaha..walaupun kita kena bertolak ansur, sebolehnya janganlah melibatkan wang yang banyak..setakat dua hengget pun nak berkira, aku tak tahu lah spesis macam ni ada ke tak..ahaha..

Masa aku bertunang dulu, aku suka belikan sesuatu..aku pernah belikan handphone masa birthday Encik Hubby walaupun tak mahal..hehehe..belikan baju, pouch bag, emmm..apa lagi? Aku pun tak ingat dah..tapi yang biasa2 la..tak ada la yang mahal sangat..cuma barang hantaran je aku beli yang mahal sikit..mahal sikit je..hehehe..

Itu je la kenangan masa sebelum aku kahwin yang aku ingat..sebab tak banyak kenangan pun sebab jarang jumpa kan..tu yang dah terbiasa kalau sekarang ni pun jarang berjumpa..bila dah ada anak, memang mulanya kelam kabut sikit, tapi bila kita dapat sesuaikannya, in shaa Allah ia akan jadi mudah..satu je, bila kita serabut dengan kehidupan dan dugaannya cubalah cari penyelesaiannya..setiap masalah mesti ada jalan penyelesaian..in shaa Allah..





No comments: