Wednesday 16 October 2013

Jangan Bersedih


Assalammualaikum..

Bersedih? Setiap dari kita pasti pernah bersedih kan..hidup mesti diteruskan..walaupun kita bersedih, tak bermakna kita akan terus bersedih..kerana kesedihan tu satu permulaan untuk kita sedar dan perlu berusaha untuk keluar dari zon kesedihan..

Selalunya kita sedih sebab kita gagal..gagal dalam kehidupan seharian, gagal dalam mengejar cita2, gagal dalam bercinta..percayalah..semua kegagalan itu satu permulaan untuk kita meneruskan kehidupan..disebalik kegagalan, di situ ada jalan kejayaan jika kita sentiasa berusaha mencarinya.. 

Bila kita sentiasa berfikiran positif, kejayaan pasti menunggu..pokoknya kita kena banyak bersabar selain berusaha dan berdoa..usaha tanpa doa tak akan jadi juga..begitulah sebaliknya..tadi aku layan Youtube, lama betul aku tak layan lagu..yelah, manalah aku sempat nak layan kan..ni pun sebab anak2 dah tidur..hehe..

Cari punya cari clip, aku terjumpa clip video ni..


Ini adalah antara contoh terbaik bagaimana mereka berusaha untuk berjaya..lihatlah bagaimana Yuna sekarang..walaupun dia tak berjaya mengasah bakatnya dalam OIAM, tapi dia berusaha mencari jalan lain demi mengejar cita2nya..

Mereka yang telah berjaya pasti pernah melalui kegagalan..lihatlah samada artis2, usahawan2 di barat..orang2 ternama seperti mereka dalam golongan A-list semuanya mempunyai sejarah kegagalan masing2..sebab itu, bila kita gagal, jangan terlalu bersedih..aku pun pernah juga gagal..nak kata sekarang berjaya sangat pun tak juga..tapi aku cuba memperbaiki diri..sebab disebalik kelebihan, pasti ada kekurangan..


P/S: cute la Yuna masa tu..hehe..



No comments: