Tuesday 28 February 2017

Outing


Assalammualaikum..

Rajin kan aku update blog..hehehe..bukan apa, tak ada apa nak buat memandangkan En Hubby outstation sebulan..so, time macam ni selalunya dia baru balik tak ada masa nak ngadap blog ni..lagipun nak layan fb macam susah sikit sbb setiap kali aku bukak, HP aku mesti mati..kadang² dia ok, kadang² hampeh..

Petang tadi pun baru ada masa nak keluar. Mula² aku pergi bank dulu ambik duit..banyak bill nak kena settle maklum la dah nak awal bulan kan..sebenarnya semalam lagi En Hubby dah bank in, tapi disebabkan anak² banyak homework, tu yang sempatkan juga keluar petang tadi..itu pun sebab banyak barang² dapur yang perlu dibeli.

Bila keluar dengan anak² tanpa papa diorang adalah sangat memeningkan..budjet pun meningkat dua kali ganda selain kerenah² yang adakalanya sukar dikawal. Semuanya nak berebut..sorang tolak troly, yang sorang lagi pun nak tolak jugak..kalau Anna dia dah boleh diharap untuk cari barang keperluan..Shifa pulak banyak main..kejap² hilang..

Aku ni kalau time hubby outstation, aku banyak masa duduk rumah je..malas nak kemana mana pun..En Hubby pun pesan, kalau boring² tu keluar la jalan²..tapi macam tak ada mood pulak..faktor umur kot..hahaha..kadang² bukan apa, sebelum En Hubby pergi outstation, banyak benda dia dah settlekan walaupun isteri dia boleh je buat sendiri. Mungkin sebab in case la kalau aku tak sempat.

Sebab aku pun ada tanggungjawab lain..Mak aku pun tak berapa sihat dan abang aku pun baru je kena stroke tahun lepas..walaupun dia dah pulih sepenuhnya, menjadi tanggungjawab aku pantau pemakanan dia..begitu juga dengan Mak aku yang lately ni selalu kena ghout..tau² la orang ghout ni, bila ghoutnya menyerang, nak bangun pun tak boleh..

Cuma aku berharap aku diberi kesihatan yang baik sepanjang ketiadaan En Hubby..alhamdulillah, hari tu walaupun masing² tumbang disebabkan demam, tapi cepat juga recover dan tak berlarutan..

Sekian..





No comments: