Friday 17 February 2017

Hari Penat Sedunia


Assalammualaikum..

Terajin pulak nak update..start semalam aku busy giler..lepas Anna pergi sekolah agama, aku start projek mengecat bilik aku..lama giler tak cat bilik..since sepuluh tahun aku duk umah ni..aku cuma cat hall dgn porch je..

Punya lah penat mengecat ni kan..yang buat aku rasa super duper penat bila mengecat kena alih barang sekali..Mak aih..berat giler pulak tu..dah lah banyak almari..aku start dalam pukul 2 aku siap dekat pukul 12 malam..adehhh..

Yang buat lambat, aku cat ceiling sekali..memang menduga betul..aku kena pakai tangga..sebab kayu berus cat aku tu dah handicap susah beno nak kelola..mengecat bila barang banyak dalam bilik ni memang mencabar..nak cat sini, kena tolak barang ke sana..nak cat ke sana kena tolak balik barang ke sana..aku rasa, kalau bilik aku kosong mungkin amik masa mengecat dalam dua tiga jam..

Bila dah siap cat, perghhhh..baru la rasa lega..tapi, bila tgk bilik dah macam kapal karam, aku stressed..hadoi..nak mikir macam mana nak kemas pulak..malam tadi aku tidur dalam kepenatan..hari ni aku sambung mengemas..mak aku suruh aku breakfast siap²..sebab mak aku paham beno perangai aku..bila buat kerja aku leka..takkan makan selagi tak siap..

Proses mengemas, aku rasa dipermudahkan..semuanya berjalan lancar sebab aku dah set susun aturnya macam mana..tak putus² anak² puji bilik dah cantik..hahaha..tapi, habuk jangan cakap la..berapa kali jugak aku asyik bersin je..nasib baik ada mask, kurang sikit aku bersin..penatnya hanya Allah je yang tahu macam mana..

Aku memang dah rancang projek mengecat ni bila Encik Hubby keluar outstation..saje nak surprise..siang², aku dah pesan dengan anak² jangan beritahu papa diorang..kalau Anna masih boleh simpan rahsia, kalau Shifa ada masalah sikit..hehehe..karang papa dia call laju je mulut dia mengupdate..huhu..

Ok la, aku nak rest pulak..sejak petang tadi aku sakit mata..merah dan berair je..pedihnya jangan cakap la lebih² lagi ngadap skrin hp ni..buiiii..





No comments: