Tuesday 28 February 2017

Feel Free


Assalammualaikum..

Kadang² kita rasa orang perli kita kat media sosial padahal tak pun..kita je rasa macam tu..kadang² bila orang sindir kita kita langsung tak rasa apa²..hahaha..tu lagi bagus..yang penting kita kena sentiasa positif..maksud aku, positif berfikir..bila kita positif, tindakan kita pun akan seiring..so, kita takkan rasa serabut.

Orang bercakap pasal kita sebab kadang² kita ada buat silap kat dia..tapi, cukup la sekali dua..orang akan faham..tapi, kalau setiap kali post sampai hampir semua posting ditujukan kat kita, itu dah something wrong..ayat cari gaduh tu..hampir setiap hari sampai 5-6 posting benda yg sama..sendiri mau ingatlah..

Biasanya orang yang posting sebab nak sindir someone, dia hanya rasa dia sahaja yang betul..dia sahaja yang rasa teraniaya..sedangkan ramai yg terasa hati dengan dia..cuma dia tak sedar atau dia sedar tapi dia menafikannya..bagi aku orang macam ni ignore kan saja..lama² dia diam..itu pun kalau dia nak diam..

Kadang² kita tak perlu buktikan apa²..lagipun hari² jumpa..elak macam mana pun terjumpa juga..be nice je la..yang penting buang sifat dendam tu..Mak aku pesan, kalau ada rasa dendam, hati memang takkan tenang..kalau nak ungkit kisah lama pun, lama mana kita kenal..hidup kat dunia pun tak lama..

Aku ingat lagi pesan ada sorang artist ni..kalau rasa kita ni kaki sentap or mental koyak, jangan sekali kali baca kat media sosial, blog etc..sebab bila kita baca, terkena batang hidung sendiri, kita dah fikir orang tu sindir kita..

Lately ni aku asyik post entry yg lebih kurang sama je kan..memang lama nak tulis, tapi masa tu mmg tengah bengang, aku takut aku yg meroyan kat blog aku ni kang..he he..aku kan kalau pasal merapu memang champion..tapi aku pastikan merapu aku tak merugikan sesiapa dari segi wang ringgit kecuali merugikakan masa..hahaha..

Aku pun takde la nak sembang kencang up diri aku ni bagus sangat..aku ni pun teruk jugak..cerita yg baik² pun bukan sebab nak tunjuk baik, cuma nak jadi baik..sebab aku tau aku tak bagus dan tak baiklah, tu yang nak jadi baik..mana tau belajar jadi baik lama² betul² jadi baik..niat tu penting..

Walaupun jahat aku ni tak bunuh orang, tak pukul orang, tak merugikan wang ringgit orang atau erti kata lain buat jenayah kat orang, tapi aku rasa aku bukanlah rasa diri aku ni baik..banyak lagi yg perlu diperbaiki..cumanya, benda yang lepas, janganlah difikirkan sangat..

Cuma aku nak pesan, kalau tak puas hati dengan aku boleh je pm tepi..jangan dengar cerita dari orang yang memusuhi aku..kalau dengar cerita dari musuh memang tak ada kalau dengar cerita dari musuh memang tak akan ada cerita yang baik..orang² macam ni cuma akan jadi penambah rasa sahaja..sebab tu aku tak pernah add atau approve orang macam ni kat fb aku..jangan tanya kenapa, sebab ianya seperti parasit..nampak indah, tapi menghancurkan..

Sekian..



No comments: