Monday 13 February 2017

Jangan Jadi Langau


Assalammualaikum..

Entry kedua untuk tahun ni..hehehe..tak ada benda nak buat, masak pun dah siap, so duduk la menggodeh hp sementara tunggu Shifa balik sekolah pukul 12.00 nanti..kalau tak buat apa² mau aku sambung tidur lagi..tapi, takut terbabas pulak..hahaha..

Hari ni pening kepala jugak nak masak apa..end up aku decided masak sambal udang, sayur bening dengan ikan hape tah masak percik..itu je ilham memasak aku hari ni..dah buntu dah..

Sebab apa aku kata ikan hape tah, sebab aku pun tak tau nama ikan tu..Mak aku yang beli sebab dia kata murah..rupa ikan tu macam ikan jenahak..tentu sedap kan..tapi, aritu aku masak 5 ketul masak asam pedas buang gitu jek, tawar..sedih!

Hari ni aku masak percik..sebelum tu aku perap siap² dgn serbuk kunyit dan garam untuk digoreng..lepas tu baru aku siapkan kuah perciknya..mana tau sesuai kan..lepas dah siap, alhamdulillah..sedap jugak..

Habis dah cerita bab masak..hari ni aku rasa nak tulis pasal apa yang tengah aku alami sekarang ni..dulu nak cerita, tapi aku hold dulu sebab aku rasa aku kena cool dulu..bila tengah marah, aku takut macam² pulak aku mengarut kat sini..selidik dulu..firstly kena cari silap aku dulu kat mana..ok dah dapat..silap aku bila aku terlalu yakin kat orang..sampaikan aku pun tak sedar, dalam masa yang sama orang uturn balik kesalahan dia kat kita.

Bila fikir² balik, mungkin inilah harga yang perlu aku bayar disetiap kesilapan yang aku pernah buat sebelum ni yang aku sendiri pun tak sedar..pada yang suka cerita buruk kat belakang aku tu, aku doakan agar dia sedar apa yang dia buat tu tak betul..jangan jadi langau kat fb semata mata nak tarik perhatian aku supaya aku sakit hati..aku ni hati kering..sia² je..cuma aku tak nak ramai lagi yang terasa walaupun tak petik nama..

Sekian..

No comments: