Thursday 16 February 2017

Terasa?


Assalammualaikum..

Lately ni asyik mumbling je kan..haha..jiwa kacau..tapi tak jugak la..ok je, cuma saja je nak luahkan segala yang terbuku di hati..ecehhh..maaf la sebab emo..hahaha..bukan apa, sebagai manusia biasa, semua rasa kita akan alami..

Ok la, nak cerita sikit pasal tajuk kat atas tu..tak sangka pulak ada juga yg nak baca blog aku yg meraban ni ehk..hahaha..ok la, gini ceritanya..aku ni jarang layan fb..tapi ada satu hari tu sorang friendlist aku ni memang taksub dgn artis tempatan dan luar negara..memang follow semua cerita artis..dia memang peminat tegar sorang artis ni..

Entah macam mana artis ni block dia..maka, bermulalah kempen mengutuk artis ni..dulu yang digilakan sangat jadi orang yang sangat dibenci pula..macam mana cerita kebaikan artis tu dulu, begitu jugak keburukan artis ni sekarang, levelnya sama..dia serba tahu..persoalannya..cuma di block je kot..

Kesimpulannya, janganlah kita jadi ejen sebar cerita keburukan orang..sebab artis tu manusia jugak yang dihisab juga seperti kita..mereka juga bukan objek yg halal dikutuk, dikeji dan diumpat dsb..aku bukanlah jenis yang pandai beri nasihat sebab aku sendiri masih perlukan nasihat.

Bukanlah aku tak pernah buat salah..banyak! Tu dulu..Cuma kadang² aku rasa salah aku sering dijadikan isu berbanding orang lain. Yg judge aku pun bukanlah tak pernah buat salah kat aku pun..ada! Lebih besar daripada salah aku pada dia cumanya aku tak pernah jadikan isu. Geram! Tapi benda dah lama so ignore je la. Buat baik macam mana pun kalau orang dah memang tak suka dengan kita nak buat macam mana kan..

Bukan nak lari dari masalah..cuma aku lebih suka diam..nak terasa pun sampai dah tak ada rasa dah..dihina, disindir, dikutuk pun dah lali..itu lebih teruk dengan silap yg pernah aku buat..tapi aku tetap layan dengan baik..kadang² kutukan secara terang terangan itu membunuh juga..siapa tak terasa bila ahli keluarga kita dihina kekurangannya, siapa tak marah kalau gambar kahwin kita orang kritik tanpa rasa bersalah..siapa tak kecil hati bila orang kompelin rumah kita sedangkan kita tak pernah buat macam tu pada dia..kita diam bila kita nampak kekurangan mereka.

Sebab tu aku banyak diam..malas dah nak layan apa²..fb pun kadang² je aku tgk..WhatsApp dgn wechat pun aku jarang tgk sebab tu la hp aku selalu hang..hahaha..ok la..makin banyak aku membebel, makin banyak aku merapu..he he..

Sekian..




No comments: