Tuesday 5 February 2013

Perkara Yang Sering Berlaku


Assalammualaikum..

Tajuk entry macam cikgu2 pulak ehk..hehe..tapi, entry ni memang sering berlaku kat aku..korang pun mesti akan mengalami perkara yang sama..sebenarnya nak cerita tentang cara berbelanja..kadang2 aku ni kalau pergi sorang, boleh jugak control apa yang perlu dibeli..tapi, bila keluar dengan Encik Hubby selaku menteri kewangan, entah apa2 lah yang dibeli..lebih2 lagi bila dia offer nak apa lagi..ekeke..

Kisahnya berlaku Sabtu lepas..Encik Hubby suruh siap2 nak pergi beli diapers Shifa kat Tesco, ada offer katanya..ok la, aku pun siap2 dan bawa Anna je sebab Shifa tidur sebab keletihan..makanya, kami pergi bertiga..Shifa aku tinggalkan dengan mak aku sebab kakak dan abang aku semua datang..masa tu kan ada majlis kenduri kahwin jiran aku..

Masa mula2 sampai Tesco, Encik Hubby capai diapers dulu..aku cuma tengok2 je sebab, sejak dah tak bekerja ni nafsu membeli memang tak ada dah..tunggu Encik Hubby je la meng offer..hahaha..kalau dah menteri kewangan yang berbelanja, aku tukang tengok je lah..kalau belek2 kejap lagi Encik Hubby akan kata, ''kalau nak, ambik je la''..tapi aku ni jenis yang tak sampai hati..ekeke..

Tu lah, kadang2 bila aku cerita je, Encik Hubby mesti bajet aku nak benda tu, padahal aku cuma cerita je..lepas dah tahu perangai dia macam tu, tu yang kadang2 aku buat dunno je time shopping..tapi, kadang2 mulut ni terlepas cakap jugak..bila aku cakap aku tak nak, alih2 dah ada kat trolley..haih la..bila dia dah belikan, mulalah aku rasa serba salah..


Inilah yang sering berlaku..puncanya nak beli diapers jek. Kuali yang hujung nun, hadiah birthday aku katanya..Encik Hubby kata, aku kan suka masak2..ekeke..terima kasih ya bang walaupun birthday saya dah  beberapa hari yang lepas..disebabkan pergi hari Sabtu, tu yang tak ada plastik..cuma terpaksa beli 1 plastik nak isi baju bajan anak2 takut tercicir..

Itu je lah nak cerita..sebab sekarang ni aku tengah ada masa. Anna sekolah, Shifa pulak anak sedara aku 'kidnap' ikut dia pergi meeting..kemain lagi dia melambai aku masa nak pergi..seronok sangat lah tu..anak sedara aku pulak memang suka layan dia, Shifa pulak memang suka dilayan..itulah jadinya..kadang2 kesian jugak tengok anak sedara aku tu. Balik kerja terus layan dia..hehehe..




5 comments:

manjer said...

Salam .. kak dah tak keje lagi ker? sejak bila? naper benti? eh.. byk tanya lak .. Hee.. :)

manjer said...

kak tak keje lagi ke? sejak bila? kenapa?

sopheshifa said...

hehe..sudah ikut jejak kamu..tapi tak tahu lagi..tunggu bos panggil balik..buat masa ni memang honeymoon dulu..

manjer said...

wo.. takpe.. duk umah best gak layan anak2.. pening2.. happening.. Hee..

sopheshifa said...

lama dh teringin dok umah layan anak2 ni..semua rasa ada..suka, marah, pening dan yang penting sekali puas..hehe