Tuesday 29 May 2018

Persiapan Raya


Bismillahhirrahmanirrahim

Alhamdulillah..13 hari dah kita berpuasa..sis baru hari ni start puasa iolls😭..tolak tambah bahagi darab, hari ni la baru betul² sis boleh berpuasa..

Sepanjang tak puasa, sis tak ada selera pun nak makan..makan ubat pun just makan sekeping roti..tu pun rasa macam nak terkeluar balik..kadang² rasa macam berpuasa..

Cuma dua tiga hari ni je selera datang balik..tu pun lepas hari² dok telan teh o panas..sebab tu je yang boleh telan sepanjang tak sihat hari tu..

Mujur la persiapan raya dah buat sikit²..seminggu sebelum puasa, en bos dah suruh cari baju anak²..bukan apa, dia tahu aku mesti lepak giler kalau shopping baju anak²..

Cerewetnya aku satu hal..sebab bukan satu tempat je aku kena redah..karang cari baju kat Aeon, cari seluar kat Jpo, cari baju kurung kat Angsana..bukan la aku ni complicated sangat..cumanya harga, kualiti, praktikal itulah yang menjadi keutamaan aku..

Cuma tinggal sikit je lagi belum settle..baju kurung aku dengan Anna je tak jumpa lagi..tak tau la kat planet mana pulak yg ada jual 😂..semalam ada juga recce baju kurung Anna..tapi dia tak berkenan..

Rasanya aku cuma beli jubah je kot..sebab bagi aku senang nak bergerak..sebelum puasa ada juga aku beli sehelai..cuma kali ni aku nak tambah sehelai je lagi..

Baju basahan anak² pun aku tak cari lagi..biasanya time nak raya memang aku beli sekali baju tidur dan basahan..anak² memang serba baru la time raya ni..sebab aku memang jarang beli baju anak² dah berbanding masa diorang kecik² dulu..bukan apa, anak² ni ada satu habit pakai baju ulang²...

Banyak mana pun baju kat almari, baju yang selalu dia pakai tu je la dia dok ulang pakai..pantang kering..baju jalan tu pulak, kalau aku tak paksa suruh pakai baju sekian², memang berbuih la mulut..bercinta je tau..padahal aku nak diorang nampak lawa bukan selekeh..aduhai..

Bukan la bermakna aku beli baju basahan tu setahun sekali..Ada jugak la hari² biasa aku beli kalau dah bosan sangat tengok diorang asyik pakai baju yang sama..bila dah besar² ni diorang lagi suka pakai seluar track dengan t shirt je..jadi tak pening kepala nak fikir..

Ok..itu je nak cerita..nak fikir kat mana pulak nak beli kuih raya tahun ni😁..tu pun menjadi satu kepeningan kepala jugak tu😓..

Sekian..




No comments: