Thursday 31 May 2018

Cerita Kedai Kopi


Bismillahirrahmanirrahim..

Lewat sikit update kali ni..yelah daripada berbulan tak update kan..Ni pun kat mamak layan en bos ngeteh..mula² memang malas nak keluar sebab aku dah siap kunci gate😓 Tapi, demi tak nak menghampakannya, ikutkan juga la..kononnya tadi malas nak keluar, roti telur bawang licin aku bedal😂

Kalau kat mamak ni, macam² cerita kita boleh dengar..maklum la, cerita kedai kopi..tiada hakim tiada saksi..haaaa akak dah ternyanyi pulak..ok, sis boleh terima..sis cuba ok😂

Sis tak kisah diorang nak cerita apa pun..semua pendapat masing²..nak² bab politik..memang itu la bab paling rancak orang nak bersembang..

Kalau kat newsfeed tu memang tiap² minit ada saja cerita politik masakini..aku tak amik port pun..lagi aku schroll ada..bukan apa, politik ni isu sensitif..kau sokong mana pun biar kau saja yang tahu..tak perlu canang hari²..

Tak bermakna aku tak mengikuti langsung perkembangan politik ni..cuma, dengan cara aku la..tak ghairah nak tekan butang share, tak mudah komen even aku setuju atau tak puas hati, tak memberi sokongan atau solidarity mana² tokoh² pilitik di media sosial..semua itu tak perlu bagi aku..

Masing² ada hak masing²..aku cuma cerita pasal cara aku..tu je..bukan apa, cerita pasal politik ni semuanya betul walau kau di pihak mana pun..end up, politik tetap politik..bak kata pepatah, kalau kau nak rasa kau hebat dan betul, kau cerita pasal politik saja..

Dari situ, aku mula rasa perkara tu tak perlu untuk aku letak di newsfeed..sebab politik ni fahaman kita tak semua sama..kalau sama dah tentu aman dunia ni..kalau boleh elak, elak lah..tahan sikit jari tu dari meletakkan status politik kat facebook..kita tahu kamu sokong mana..tak perlu dah nak jadi penganalisis tak bertauliah..kadang² annoying juga even aku pun sokong parti yang sama..

Kadang² pasal benda ni boleh jadi gaduh..sudah² la..kita tak banyak masa lagi..jangan kerana politik kita bermasam muka..jangan pasal ni juga kita berpecah belah..cukup la..berhenti membuat provokasi.. 

Sekian..



No comments: