Sunday 20 May 2018

Pengalaman Berpuasa



Bismillahirrahmanirrahim..

Apa khabar? Diam tak diam dah 4 Ramadan..sis sedih uolls sebab sampai sekarang belum berkesempatan lagi berpuasa😭..selain faktor semula jadi seorang wanita, faktor kesihatan juga menjadi antara sebabnya..

Hari pertama Ramadan, Encik suami kena demam panas..Kira serious jugak la, tapi dia gagahkan juga berpuasa. Esoknya sis pulak yg kena demam panas uolls sampai la sekarang ni tapi dah getting better..

Bukan tu saja, sis pun mengalami semput yang serious..rasa macam nak putus je nyawa..apa pun sis redho je..yelah, selama ni tak pernah lagi demam atau semput pada bulan puasa..cuma sis perlu istiqomah nak ganti puasa nanti😭..

Bukan tak pernah pun kan..dulu masa pregnant selalu je pergi drive thru😜..kebetulan kedua² pregnancy sis baru trimester pertama..sis tak mabuk tapi selalu saja rasa lapar dan tak tahan haus..tapi kalau larat sis puasa macam biasa..

Ingat lagi sis teringin sangat nak makan nasi beriani..punya la berselera..tiba² sis rasa nak muntah..makanya habis semua isi perut keluar semula..dan² tu la tak nak makan lagi..tapi masa pregnant la..macam tu jugak dengan air jagung..lepas minum terus muntah..

Time pregnant la rasa nak makan macam² time puasa😂..hari biasa tak ada pun..sekarang ni kalau tengok mana² drive thru mesti aku tersengih-sengih..punya la nekad kan time puasa sanggup order burger😂..

Nakal² aku time sekolah pun tak pernah buat peel macam ni tau😆..apa pun, itulah namanya pengalaman..sebenarnya banyak lagi pengalaman berpuasa, tapi banyak juga yg aku dah lupa..lebih² lagi aku masih belum move on Chelsea menang pagi tadi⚽💪😂

Tapi aku salute la kat anak² aku sebab seawal 5 tahun dah puasa penuh berbanding aku dulu..darjah 3 kot baru puasa penuh..😃

Ok la, itu antara pengalaman aku berpuasa..kalau aku ingat lagi aku update ehk😜

Sekian..


No comments: