Friday 1 November 2013

Maaf Aku Tak Ada WhatsApp


Assalammualaikum..

Emmm..sekarang ni memang banyak aplikasi pesanan ringkas kat handphone kategori smartphone..ramai jugak yang tanyakan aku pasal aku ni ada whatsApp tak..memang aku tak ada apa2 pun aplikasi pesanan ringkas samada whatsApp ke, Wechat ke dan yang sewaktu denganya..mungkin masih belum penting bagi aku agaknya..

Bukan aku tak ikuti perkembangan semasa..tapi aku memang tak ada smartphone nak download aplikasi macam tu..agaknya, kalau ada pun mesti kerja aku tak siap2 sebab melayan benda alah tu je..hehe..betul beb, tak tipu..macam jiran aku..satu hapa tak buat sebab melayan benda alah ni..semua benda dia nak tau, semua benda dia nak ada..haih, susah la macam tu..

Tapi, tak semua la kan yang macam tu..sebelum ni memang aku pernah guna smartphone..tapi, disebabkan rosak, aku malas dah nak guna lagi..nak beli baru pun nak guna duit jugak..dan aku ni bukannya kerja pun kalau nak beli handphone baru..bukan tak ada simpanan..tapi, aku lebih suka gunakan duit tu untuk tujuan yang lebih penting..

Nak minta Encik Hubby, rasa macam tak best pulak..ada benda yang lebih penting daripada nak membeli smartphone..lagipun bukan cara kami ikat perut semata-mata nak beli handphone baru..hahaha..memang dari dulu aku akan tukar handphone bila betul2 handphone aku dah rosak..cuma hari tu aku tak beli yang baru, aku guna handphone Encik Hubby yang lama..

Maaf la, siapa2 yang nak add aku tapi tak dapat..apa2 hal pm je..in shaa Allah aku reply..dulu masa aku tak ada facebook, ramai suruh aku buat akaun facebook..bila aku dah buat, baru aku tahu macam mana rasa bila ada facebook..up status, share, like dan upload pic..lama2 aku lagi suka jadi pemerhati sahaja sebab lama2 macam dah tak ada kepentingan pulak..hahaha..tulah, aku ni cepat bosan..

Sebab tu dari dulu sampai sekarang aku lebih suka blog..aku boleh explain apa sahaja tanpa perlu status yang tergantung dan penuh tanda tanya..aku boleh cerita dari A sampai Z sampai aku tak tahu nak cerita apa..bukan aku dah jauh hati dah kat kawan2..mungkin dah sampai masa aku nak slow dari facebook..tapi aku still setia dengan blog..mungkin facebook bukan medium sesuai untuk aku..tak mustahil juga aku akan tutup akaun facebook..





No comments: