Thursday 28 November 2013

Tak Tau Nak Cerita Apa Dah


Assalammualaikum..

Fuhhh..akhirnya dapat jugak aku mengupdate blog..dah beberapa minggu ni line tenet macam kura2..minggu ni pulak adalah tahap kura2 kepenatan..hehehe..nak bukak blog aku sendiri pun tak boleh, apalagi nak  layan youtube bagai..oh no! kata Shifa..hahaha..

Berita tak baiknya, aku terus blank tak tau nak tulis apa..hahaha..kehidupan seharian macam biasa je, tapi ada sedikit hectic la bila budak2 tak sekolah ni..tapi minggu ni macam relax sikit sebab anak2 abang aku tak ada..nenek diorang datang dalam seminggu ni..Taqris pun dua hari ni atok dia ambil memandangkan anak bongsunya pun tak sekolah dan sekali-sekala nak melepas rindu..

Bila budak2 tak ada, tinggal anak2 aku je la..tu je buat teman gaduh, buat teman peluk cium..kalau tak, aku kena bahagikan kasih sayang sama rata..hahaha..maklumlah ramai anak yang menumpang kasih..huhuhu..Taqris pun sekarang dah pandai sebut ''ayang mama'' pastu mintak cium..kiut!

Kadang2 bila bonda dia cuti, sibuk nak pergi 'rumah mama'..hahaha..dia suka duduk kat rumah aku sebab kat rumah aku kan ramai rakyat..bila dia balik rumah, tinggallah dia dengan bonda, ayah dengan kakak dia buat kawan gaduh..hahaha..tu pun parent dia dah penat..tau2lah, kerja kat emergency room..sibuk manjang!

Macam aku ni even duduk rumah, tapi memang jarang dapat rehat..ada je benda yang terbengkalai yang aku kena buat..sampaikan kadang2 ter miss untuk lunch..bila aku lewat makan, malam kadang2 aku lupa nak makan..kalau Encik Hubby balik, baru la aku makan..tu pun sebab Encik Hubby ada tolong ingatkan..ni dia tak ada seminggu dua ni, aku la kena ingat sendiri..

Kadang2 bukan sebab terlupa..aku ni ada satu habit, kalau aku masak sendiri, memang kurang berselera..bila aku suapkan anak2 aku makan, kadang2 aku suap kat mulut aku jugak..tu pun tak banyak..tu je la buat alas perut..lepas tu bila busy aku sampai, tu yang terlupa terus! Bulan ni dua kali gastrik aku datang..haaaa..tu makan dia!

Ok la, memang tak boleh fokus bila blogging, mata asyik dok tengok tv jek..siri fav aku sekarang ni The Inheritors..lately ni memang suka layan cerita Korea..tak tahu kenapa..bergantung juga dengan jalan ceritanya..hehe..ok, babai..



No comments: