Tuesday 14 March 2017

Sibuk, Tak Sihat & Berita Sedih


Assalammualaikum..

Sibuk betul aku lately ni..last week aku balik kampung sebab pergi jemputan kahwin kat sana..weekend ni pun aku kena balik lagi sebab ada kenduri dan esoknya nak hantar rombongan pertunangan adik ipar aku..kiranya tahun ni agak sibuk juga la sebab adik ipar aku bertunang bulan ni dan nikah bulan September nanti..

Mujur majlis meraikan menantu diadakan pada February tahun depan sekalikan dengan adik ipar perempuan aku nanti..August nanti majlis perkahwinan sepupu En Hubby kat Batu Pahat pulak..phewwww..banyak baju nak kena beli ni..hahaha..

Dalam pada sibuk lately ni, sempat lagi bergasak kat Aeon cari baju anak²..70% tu rugi la tak bergasak..hahaha..bersesak dan bergasak sekali sekala takpe kan..kebetulan anak² dah takde seluar jeans..dua² dah tak muat..hadoi laaaa..padahal beli saiz besar..kejap beno mereka membesar bagai Johan..menangis time nak sarung seluar..kesian pulak aku..sekarang ni seluar budak² banyak yang skinny..tak nak anak² aku nak pakai..

Ustazah Anna memang cerewet bab pakaian sekarang ni..hehe..tak mahu dah pakai legging kat rumah..sudahnya kalau shopping mesti mata ni tercari cari seluar track..itulah pakaian harian kegemaran dia..saiz pun dah saiz S orang dewasa..Baju pun macam tu..nak yang berlengan panjang..sampaikan baju kurung sekolah pun dia pakai inner kat dalam..semoga dia istiqomah menjaga pemakaiannya..

Masa kat kampung aritu, memang aku betul² tengah tak sihat..batuk je..lepas makan ubat kompem aku tidur..sampaikan aku skip makan ubat sebab nak tolong masak dulu..kalau aku makan ubat dulu maknanya aku masak dalam mimpi la..hahaha..Abang ipar aku pun sampai tegur batuk aku teruk beno bunyinya..ahahaha..yang aku perasan, lepas makan sharks fin kat Restoran Hassan Ong, batuk aku macam ok..kikikiki..

Sepanjang 2 hari aku kat kampung berlaku 3 kematian dalam kampung ni..apa yang aku perasan, setiap kali aku balik kampung, selalu ada kematian walaupun bukan setiap kali aku balik la..semalam pun aku kehilangan kakak sepupu aku..memang mengejutkan kami sekeluarga sebab apa yang kitorang tahu, arwah takde sakit apa²..bila dia dah tak ada, betul² rasa kehilangan..

Arwah seorang yang kelakar..setiap kali jumpa mesti kitorang akan berbual dan gelak sama²..arwah pun suka mengusik En Hubby dan En Hubby pun mudah mesra dengan arwah..Kali terakhir aku jumpa arwah masa kenduri arwah mak dia October tahun lepas..tak sangka, lepas 5 bulan makcik aku meninggal, giliran arwah pula yang pergi..pasti  raya tahun ni tidak semeriah dulu..selalunya arwah paling riuh melayan kami sekeluarga..semoga dia tenang di sana..

Sekian..

No comments: