Wednesday 16 November 2016

Present Untuk Anak-Anak


Assammualaikum..

Pagi² dah hujan..alhamdulillah..2 minggu terakhir ni Shifa kena sekolah pagi..dah nak tutup sekolah dah rupanya..tahun depan dah masuk tadika 6 tahun. Anna pulak masuk darjah 3..masing² masih excited nak ke sekolah..asyik merungut je sebab dah tak belajar.

Anna pun dah start pulang buku teks..buku teks untuk darjah 3 pun dah dapat..bagus jgk kan, sebelum cuti sekolah dah boleh prepare sampul buku..Bab yang paling mak² lemah sekali tu..huhu..tapi, kalau dah settled, mak² la paling gumbira..

Sebelum periksa aritu, anak² sibuk nak present kalau dapat no 1..aku pun setuju je la sbb tak berapa konfiden walaupun memang berharap diorang akan berjaya..macam Shifa, kat rumah asyik main je..bila habis exam bila tanya ok ke tak, dia kata ok jek walaupun aku nampak dia macam nak sedapkan hati aku..hehe..

Masa ambil report card, aku gelak besar depan Cikgu..Cikgu Shifa pun pelik..aku kata aku tak sangka Shifa boleh dapat no 1..lepas tu aku gelak lagi..bila Cikgu cerita tentang karekter Shifa macam mana kat sekolah, baru aku percaya..sebab kat rumah dia suka main² tu yg tak berapa nak konfiden..

Itu Shifa..Anna pulak tak dapat no 1..dia dapat no 13..hurmm..jauh sangat tu..tapi aku masih bangga dengan pencapaian dia sebab dia memang betul² dah berusaha bersungguh-sungguh..Straight A's tapi no 13..ok la tu..budak² sekarang memang fight..aku taknak paksa lebih²..janji dia boleh score dan faham apa yang dia belajar kat sekolah..

Aku dan hubby memang dah rancang dan pilih present untuk diorang..cuma belum berkesempatan nak beli..Shifa dah banyak kali tuntut present dia..hahaha..siap dia usha sendiri kat kedai, kedai mana yang ada jual, kedai mana yg still bukak malam²..hahaha..walaupun Anna tak dapat no 1, kami tetap belikan jugak atas usaha dan kegigihan dia dalam pelajaran..

Alhamdulillah..tahun ni anak² sudah pun berusaha bersungguh-sungguh dan membanggakan kami..kami doakan semoga anak² sentiasa meningkatkan prestasi mereka dalam pelajaran..jangan tinggal solat, jangan melawan, dan jangan malas..sebab semua tu kunci kejayaan..






No comments: