Sunday 5 May 2013

Yeah! Dah Mengundi!


Assalammualaikum..

Tiba juga hari yang dinantikan..Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar walaupun aku terpaksa beratur panjang dan menunggu lebih dari 3 jam..bayangkan, terpaksa berpanas dan berhujan..2 kali juga hujan turun sepanjang aku beratur panjang..tapi aku tak rasa stress pun sebab dapat berjumpa kawan baru masa sama2 beratur..hehe..

Walaupun lama menunggu, aku rasa happy je sebab masing2 melawak dan waktu yang membosankan tu terisi dengan cerita2 lawak dari mereka yang sama2 berbaris..tak seorang pun yang bercerita pasal politik..semuanya saling memahami walaupun kami berada di kelompok masyarakat majmuk..semua bangsa ada..Bangla je yang tak ada..ooppss!

Sistem pengundian sangat telus..jika tiada nama dalam senarai mereka, kita tak dibenarkan mengundi..masa aku masuk dewan mengundi pun kawalan sangat ketat dan melalui banyak procedure..mungkin sebab itu aku terpaksa tunggu lebih dari 3 jam..dari penyerahan IC untuk diperiksa, pengecaman diri, pegawai memanggil nama serta no IC untuk direkod, periksa jari, mengenakan dakwat kekal, pembahagian kertas undi dan buang undi..

Ok, tu je nak cerita untuk kali ini..oh ya, aku mengundi di SMK Bandar Putra Kulai..nak tidur jap lagi..kepala dah pening sebab berhujan berpanas tadi..kena pulak cuaca seram sejuk macam ni..huhu..berehat sebentar sebelum keputusan undian dikeluarkan..





No comments: