Wednesday 3 April 2013

Baby Sitter In The House!


Assalammualaikum..

Cak! Dah macam biskut, kejap ada kejap tak ada..huhu..yelah, sekarang ni aku tengah busy sikit dengan tugas harian..ditambah pulak Encik Hubby tak ada dalam 2 minggu ni sebab dia pergi outstation kat Kota Bharu..kami dah biasa dah cuma aku je agak sibuk sikit..kebetulan juga aku jadi baby sitter kepada anak seorang nurse ni..

Mula2 memang aku berat sikit nak jaga anak orang ni..bukan sebab aku tak biasa dengan budak2, tapi memandangkan kehuru-haraan rumah aku buat aku macam tawar hati je..tapi nurse ni memang suka kalau aku jaga anak dia, sebab dia tengok anak aku ni macam 'listen' jek bila aku bawa keluar..bukan nurse ni jek yang rasa macam tu, jiran2 aku semua cakap benda yang sama..hakikatnya, hanya aku je yang tahu..huhu..

Aku setuju nak jaga pun sebab waktu kerja nurse ni yang relax..kalau pagi, dari pukul 7.00 pagi hingga pukul 2.00 petang, shift petang pulak dari pukul 2.00 petang hingga 9.00 malam..shift malam pulak dia akan hantar kat rumah mertua dia..baby dia tak ada lah banyak ragam..cuma tak boleh dengar bunyi kenderaan..kejap2 dia akan mencebik..dia ingat bunyi kereta bonda dia lah tu..huhu..

Nama baby ni Tarkishah Ali-Rahman, aku panggil Tarkish je..Tarkish ni kalau dengan aku dia so-so jek..tapi kalau dengan Anna, kemain suka dia..siap gelak2..senang sikit kerja aku kan..tak adalah dia asyik nak mengulit dengan aku jek..Shifa pulak macam tak kisah ada baby kat rumah walaupun beza setahun je baby ni dengan dia..dia buat hal dia je lah..

Ok lah..tu je yang aku nak cerita..yang menariknya, walaupun aku semakin sibuk, tapi aku rasa badan aku semakin segar dan ringan.bukan lah nak kata aku dah kurus, tapi semakin aku aktif aku semakin sihat dan bersemangat..doakan aku diberikan kesihatan yang baik ya..huhu..



No comments: